מכתב שעליו חתומים חלק מראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, בהם שקמה ברסלר, מעורר מאז פרסומו הבוקר (רביעי) מחלוקת קשה בין אנשי מחאה, וזאת על רקע העימותים החריגים בין מפגינים למתפללים שהובילו לפיזור תפילות בהפרדה בתל אביב, חיפה וזכרון יעקב טרם כניסת יום הכיפורים.  

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אנחנו, רוב הציבור בישראל, מבינים שמדובר בפרובוקציה מאורגנת ומכוונת של גורמים שעושים שימוש בתפילה ביום הקדוש בשנה ככלי למאבק כדי להפריד בינינו", נכתב בפתח הדברים. "במקום לפעול לקירוב לבבות – הם פועלים לקיטוב ושנאה, תוך התעלמות בוטה מהחלטת העירייה ופסיקת בית המשפט העליון. לאחינו ואחיותינו הדתיים והחילונים, אל תתבלבלו, המאבק הוא לא בינינו, המאבק הוא נגד מי שמנסה ליצור כאן הפיכה משטרית על ידי פילוג והסתה. אל מול מי שפועל להחריב ולפלג. חייבים למצוא את הדרך לחיים משותפים מתוך מקום של כבוד לכולם. גם כשקשה, ננשך שפתיים". 

עוד הבהירו החתומים על המכתב כי "אנחנו מגנים בכל תוקף שימוש באלימות. ללא ננהג באלימות ולא נרים יד איש על אחיו. לא נתפוס את תפקיד המשטרה או בית המשפט גם כשהלב דואב, ובטח לא ביום כיפור, היום שמאחד את כולנו". 

לא כולם הזדהו עם הדברים. אחד הפעילים המוכרים, עו"ד גונן בן יצחק, כתב בתגובה: "שמח לגלות שעדי סופר תאני היא מובילת מחאה. חבל שהיא מטיפה לנו איך להתנהג בזמן שהיא בכירה בפלאטפורמה ששנים משפריצה רעל ארס ואיומים ברצח כולל כלפי חלק מהחתומים על המכתב. עכשיו, כאשר היא חלק ממובילי המחאה, אולי היא תעשה משהו להפסיק את ההסתה נגדנו או שזה יותר מדי לבקש?".

עושים לכם סדר באירועי יום הכיפורים

מטעם קבוצת "מהפך ישראלי" נמסר בתגובה: "ההודעה והמכתב הם על דעת החותמים ועל הדעת החותמים בלבד. לרבות האשמה השווא של תושבי תל אביב באלימות ובהרמת יד, שלא היו ולא נבראו. ככל הידוע לנו, איש מהחותמים לא היה בכיכר דיזינגוף בערב יום הכיפורים, וככל הידוע לנו לא ערך בירור עובדתי עם מי שנכח במקום, ולא העניק לתושבים זכות להשמיע את טיעוניהם באשר למתרחש".

פעיל נוסף כתב: "'מובילי המחאה' מטעם עצמם לא מייצגים אותי ולא את רוב ההתנגדות. עדיף שהמכתב המזעזע הזה לא היה בא לעולם ואני אמנע ממילים חריפות יותר".

פעיל אחר הוסיף:  "אתם זורקים אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס".