מבצע "חרבות ברזל": תושבי הדרום סיפרו היום (שבת) למעריב על תחושותיהם הקשות בעקבות המתקפה המשולבת מעזה.

פיקוח נפש: עמית סגל משדר בשבת בעקבות האירועים
"מחפשים את החברים שלנו": לפחות עשרות נעדרים בדרום הארץ

טל, תושב באר שבע אמר: "המדינה ראתה שבמשך חודשים התנהלו אימונים בגלוי על כיבוש ישובים באזור העוטף. בשבועיים האחרונים האימונים התגברו וגם הצהירו בחמאס שהם נערכים לכיבוש הישובים. המנהיגות הבכירה שלהם קיימה פגישות חריגות עם חיזבאללה ועוד גורמים בגלוי. כל בן אדם עם שכל היה מבין שהולך לקרות משהו גדול. מישהו במודיעין כשל ועל זה היושבים בממשלה צריכים לשלם אחרי המלחמה הזאת".

תושב נוסף מדרום הארץ אמר: "עצוב שהמנהיגים שידעו לצעוק הכי חזק בעבר נעלמו, איפה ה'גבורה' של איתמר בן גביר? מדוע ביבי זורק קלישאות? השקט המתמשך מצד המנהיגים רק גורם להרגשת חוסר אונים איומה".

כוחות מג''ב ברמלה במבצע חרבות ברזל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
כוחות מג''ב ברמלה במבצע חרבות ברזל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"המנהיגים שלנו שאננים, מי ייתן על השאננות הזו את הדין אחר כך? יש כרגע הזדמנות לפעול בצורה לא מידתית, כי רק זה ירתיע אותם. וצריך שהציבור ירגיש שצה"ל משתמש ביכולות האמיתיות שלו כנגד הטרור, מבלי לדפוק חשבון. זה או אנחנו או הם, והשתיקה מהווה כניעה.

"כל תושב בעזה, לבנון, תימן, עיראק ואפילו איראן, צריכים לדעת שכל גורם המאיים על ישראל ייפתחו עליו שערי הגיהנום. צריך להוכיח את זה, והשתיקה המעשית של המנהיגים שלנו גורמת, לי אישית, לחשש גדול".

מיכאל, שמתגורר ברחובות: "מי שמעורה בפרטים יודע שהכתובת הייתה על הקיר כבר המון זמן. היום אפשר להגיד בלב כבד, השאננות היא אסון. צמרת ההנהגה שלנו כשלה - חוסר האונים מורגש וריח הפחד והמוות מורגשים הרחק ממוקדי הלחימה".

לדבריו, "אני מרגיש שזה רק התחיל לצערי, ושנותקף מעוד חזיתות. אני מרגיש שיש סכנה קיומית למדינה הציונית שלנו, ואני מצפה שישראל תגיב בהתאם. בג'ונג'ל אין מקום לחמול על הצבוע, ואין אפשרות לברוח מהאריה, כי המוות הוא וודאי. וכרגע זו שעת השין של המדינה להוכיח שאנחנו מבינים את השפה של האויב סביבנו, ויודעים לדבר אותה אף יותר טוב מהם".

מייק גטנר, תושב ערד שיחזר: "היה לי מזל גדול. יש לי עסק, השכרת קראוונים. אתמול רצו מההפקה של המסיבת טבע עוד קרוואנים ולי היה כבר מאוחר להביא לשם, וואלה אלהים שמר עלי. ציון לממשלת ישראל בטחון, כלכלה, רווחה אפס מעשים רק דיבורים הביתה כולם".

"כאשר מתעסקים כל הזמן שטויות ומינוי שופטים וממנים שר, אדם שלא עשה צבא והואשם ב-42 אישומים לנהל את משטרת ישראל ומפטרים שר ביטחון כי דיבר נגד הממשלה וכל העולם רואה שיש משבר בין הצבא לממשלה ובין האזרחים למדינה זה מה שקורה תופסים את מדינת ישראל עם התחתונים למטה".

ח' תושבת הדרום סיפרה ל"מעריב": "בת דודה שלי נצורה במרפאה בעוטף עזה עם פצועים והרוגים כבר שעות ארוכות. ניסה לחדור לשם מחבל- הרופא שאיתה ירה לו בראש במקום". 

עוד הוסיפה: "אנחנו על קוצים, מצבה הנפשי גרוע והם עדיין לא קיבלו סיוע. המצב קשה, אנחנו לא יודעים מה לעשות. בבוקר היא שלחה הקלטה שהיא לוחשת ובחוץ שומעים ירי. בכיתי כבר איזה 70 פעם, עד שהיא תצא משם אני לא נושמת".