מרסל טליה ז"ל, מייסדת "חוות טליה" בהר חברון, נורתה למוות על ידי מחבלים בקיבוץ עין השלושה יום לאחר שנולד לה נכד: "היא נסעה עם ממתקים ורצחו אותה". הלוויתה נערכה אתמול בבית העלמין בסוסיא. 

ישראל במלחמה | מתיחות שיא בצפון, צה"ל תקף בלבנון; פצועים בנפילות באזור י-ם
מצרים טוענת: "הזהרנו את נתניהו ממתקפה אימתנית"; בלשכת רה"מ שללו על הסף

בני משפחתה ספדו לה: "בכ"א תשרי ילדתי את ביתי הקטנה, בכ"ב תשרי איבדתי את אמא. אמא שלי, מרסל טליה, נרצחה בקיבוץ שלנו. היא הגיע לעזור לנו עם הילדים אחרי הלידה ולחגוג איתנו את חג שמחת תורה. ביום בו ילדתי היא הגיעה לבקר אותי, לראות את פרי ביטני בפעם האחרונה, לראות את אסיף. היה לנו אירוע קשה, קשה מאד".

עוד סיפרה בכאב: "הקיבוץ היה תחת שליטה בלעדית של חמאס במשך שבע שעות שלמות. רק חמישה חברים בכיתת כוננות לאחר שהרבש"ץ שלנו נרצח. תושבים התחבאו בממ"ד, מחבלים פרצו לבתים, בזזו, רצחו, וניסו שוב ושוב לפתוח את דלתות הממ"ד הנעולות. קיבלתי אין ספור פניות מחברים למחלקת יולדות מהוואטספ, תצילי אותנו, תתקשרי לכוחות הביטחון, אין לנו קליטה". 

"התקשרתי לכל מי שיכולתי. אין ספור פעמים, ביקשתי כוחות צבא והם לא הגיעו. התקשרתי לאחים שלי, בצלאל וידידיה וסיפרתי להם על הסיטואציה - 'דור והילדים ענו לי, אני לא יודעת איפה אמא'

בלי היסוס הם נכנסו לרכב, שניהם בלבד. ליבי ביקש מהקב"ה שישאיר לי משפחה. עדכנתי את אחיי שיש מחבלים בסביבת הבית, שהם חייבים להגיע לדור והילדים. הם העבירו לו נשק, המשיכו הלאה לפי הדרכה שהבאתי להם לגבי הדירות אירוח שאימי ישנה בה בקיבוץ. הם מצאו את אימי, מוטלת על הקרקע, מחוררת מכדורי מחבלים כשהיא מחזיקה חטיפים לילדים לכבוד החג. בכיתי, בכיתי בכי גדול. על האישה מתוקה מדבש שכל מה שרצתה זה לעזור לנו בחג, לעזור לדור ולשחק עם הילדים. על שהיא עלתה לבדה מדרום אפריקה ובחרה להקים פה משפחה. על אחיי שהם אלו שמצאו אותה".