קרב בצל התופת: אדם, ששימש כראש מדור לוחמה בטרור של צה"ל ועבד במוסד, מנהל בימים אלה בית ספר למאבטחים באשדוד. במהלך החדירה הנוראית של מחבלי חמאס לשטחי ישראל, נלחם בגבורה נגד המחבלים שניסו להיכנס לניר עם, שהודות למאמצים לא הצליחו להיכנס לקיבוץ. בשיחתו עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM היום (שלישי), סיפר על המתרחש.

בכיר בצה"ל: "המצב חזר יחסית לקדמותו, שללנו את החשד למנהרות"
על רקע הזוועות: להיכן נעלמו דודי אמסלם, רגב ובן גביר? | נסטלבאום

"בשעה שש ועשרים בערך התחילו אזעקות צבע אדום, נשארתי במיטה, לצערנו אנחנו רגילים, אבל לפתע שמעתי יריות. אני מנהל בית ספר לאבטחה, אני מזהה ירי נק"ל, אני גם מזהה ירי נק"ל שהוא קרוב. אמרתי 'זה לא רגיל, שגרתי בכלל'. לקחתי את האקדח שלי עליי, רכבתי לבית של גרושתי, שם היו ילדיי", שיחזר, "בדרך פגשתי את ענבל, היא מפקדת כיתת כוננות, ביקשה ממני שאכנס לג'יפ, הייתה קצת נסערת כמו כולם. רצתי הבייתה, הבאתי שני דברים, את האפוד מגן שנשאר לי וסיגריות".

עוד נזכר כי "נפגשנו ברכבים, הגענו לבונקר, ביקשתי ממנה לפתוח את כל הנשקים, את התקינים. לאט לאט החבר'ה מגיעים, אחד אחרי השני, אנחנו אומרים להם 'יריות בשדרות', מוציאים את הנשקים, את המחסניות, כדורים. ברגע שיש אחד או שניים או שלושה מוכנים אני שולח לגזרות כמה שאפשר, היה נראה לי הגיוני לשלוח לאזור המגורים שסמוך לגדר. לשמחתי יש בכיתת הכוננות הזו חוץ מענבל חבר'ה שהם בוגרי יחידות מיוחדות".

המשיך אדם, וסיפר: "אנחנו נפגשים בסוף בסוף באזור המדגרה, חלקנו בשער הקיבוץ. המדגרה, יש לנו שער שנקרא שער פרדס, 200 מטר ממנו יש מבנה של מדגרה, יש שם פלוגה של לוחמים שמנהלת קרב. בשער הכניסה יש מחבל שמנסה להיכנס, אחד מחברי הכוננות יורה בו, מנהל איתו קרב יריות. באזור המדגרה היו עשרות. החיילים שם זה מחולק לשניים, המחבל הראשון שאנחנו נתקלים איתו זה באזור שער הכניסה, לא ידענו לזהות, הם לבושים מדים ירוקים עם שכפ"ץ ירוק, ופתאום המחבל יורה לעבר אורן צרור, כנראה פוצע אותו, והוא עושה דרכו לעבר העמדה שלי".

"איך החזקתם מעמד מול המחבלים?", התעניינו צמד המגישים, ואדם השיב: "אותם עשרות מחבלים הם טובחים באותם חיילים במדגרה, וכל אחד שמנסה להגיע לעבר הגדר אנחנו מגיבים באש ומורידים אותו. אבל באיזשהו שלב לקחתי את הקשר, שאלתי קצין מהנח"ל מי לוקח שם, הוא אמר לי 'אדם הם'. אז אני לוקח את הקשר ואומר 'הם עשרות, אנחנו שמונה, הם מסיימים שם ונוסעים דוך לתוך הקיבוץ. אף אחד לא נכנס לניר עם'".

לסיום, שיתף כי "החבר'ה, אותם שמונה, שחלקם בעלי רקע וחלקם בלי שום רקע אומרים 'אנחנו מבינים'. אף אחד לא זז. היה אבסורד, שעות של טבח, עד שחן שהתקשר למשטרה ואמר להם 'פשוט תגיעו למדגרה'. ואז הגיעו כוחות מג"ב בהמוניהם וחיסלו את האירוע. אבל צה"ל שם חטף. אני רואה ילדים ואני נשבר, ילדים נלחמים. זה לא קל. אבל בסוף ידענו שאנחנו צריכים לשמור על הבית".