'חרבות ברזל': גם ביום השישי למלחמה בעזה, העיר שדרות ממשיכה לספוג אלפי רקטות המשוגרות מכיוון רצועת עזה. ראש העיר, אלון דוידי, פנה היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקרא לו לפנות את עשרות אלפי התושבים הנמצאים בעיר.

דוידי הגיע לאחת מזירות הנפילה בעיר, אשר כתוצאה ממנה נפצעו שלושה בני אדם באורח אנוש עד בינוני, ואמר כי "אנחנו נמצאים בעיר שכרגע לא בטוח להיות בה, אני קורא לרה"מ ולממשלה כולה - חייבים למצוא את הדרך לפנות ולדאוג לכך שבעשרה הימים הקרובים יהיה פתרון לכל מי שגר בשדרות, שיהיה במקום אחר".

נתניהו. יסייע לראש עיריית שדרות? (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
נתניהו. יסייע לראש עיריית שדרות? (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

"כרגע אנחנו נמצאים במצב שהצלחנו לפנות מספר אלפים, מדובר ב-36 אלף תושבים, כדי שיהיה שקט לצבא, כדי שיהיה שקט לכולם, ובאמת נכל לעשות את מה שאנחנו צריכים בעזה, צריך בצורה מסודרת או בצורה ישירה, כלפי התושבים, לסייע כלכלית כדי שהם יתפנו בעצמם, או לאפשר לנו לשכור את כל המלונות האפשריים. זאת, כדי ש-36 אלף התושבים שנשארו בשדרות יהיו מחוץ לעיר בעשרה הימים הקרובים. נכון לעכשיו, זה זה מתרחש, ואני קורא למי שצריך לעשות את זה, שיעשה זאת באופן מידי", הוסיף.

עוד אמר ראש עיריית שדרות: "שוחחתי עם הגורמים ואני אומר בצורה ברורה, כדי שהאזור יהיה שקט ויוכל לתת לצבא לעשות את העבודה, צריך להוציא ולגרום לכך שכל התושבים יצאו מכאן. הרבה מאות תושבים מצאו פתרונות והוציאו אלפי שקלים, יש פה אוכלוסייה חזקה, אבל יש גם המון שזה גומר להם את הכסף הפרטי. אני מדבר עם אלפי התושבים שאומרים לי 'אנחנו כבר חמישה ימים במלונות, ואנחנו לא יודעים מה לעשות'. לכן, אני קורא לראש הממשלה - זה הזמן לא לעשות חשבונות, כדי לפנות את שדרות לעשרה ימים הקרובים, צריך למצוא 120 מיליון שקלים, או להפקיד אותם בחשבונות התושבים או לשכור מלונות בכל הארץ על מנת שנוכל לשלוח את כל התושבים.

בסיום אמר: "מגיע להם, הם 20 שנים נמצאים פה, המקום הזה לא בטוח, מסוכן להם כאן. כשננצח את חמאס ואת הג'יהאד האסלאמי ותגמר המלחמה, נתעסק ביום שאחרי על מנת לשקם את כל מה שעשינו בשנים האחרונות. 35 עד 40 אחוזים מהתושבים עדיין בעיר".