מבצע חרבות ברזל: בשבת האחרונה כמו ישראלים רבים, הייתה לאור קימל בת ה-31 צמודה למשדרי החדשות בביתה שבנס ציונה. "הייתי שבוע לפני התאריך המשוער ללידה", היא שחזרה. "וככל שהלחץ גבר, הרגשתי שהצירים מתגברים".

בבארי זועמים: "איפה כל מי שקרא לנו 'שמאל בוגד'? הם הבוגדים"
זה היה קיבוץ לתפארת. עכשיו נותרו רק ריח המוות ועדויות הזוועה | מיוחד: צור שיזף מדווח מבארי

לאור הגיעה לחדר הלידה בבית החולים קפלן, שם ילדה את בתה, שזכתה לשם בארי - על שם הקיבוץ שספג טבח מזעזע בזמן שכרעה ללדת. "כל ההריון היה לנו שם אחר בראש בכלל, אבל כל פעם שאמרו את השם בארי, קרה לי משהו בלב", סיפרה. "היה לי ברור שלשם הזה תהיה משמעות הרבה יותר גדולה. איפה שהתרחשה התופת, יצמחו חיים חדשים.

"כשהיא יצאה, הרגשתי שפתאום יש מעין אור בחדר, חיים חדשים שצריך להפיח בעם ישראל", הוסיפה. "כשהודינו לאורנה, המיילדת, על העזרה והמאמץ היא אמרה לנו 'תודה שנתתם לי עוד תקווה, שהתארכה המשמרת שלי ולא הייתי צריכה לסיים את המשמרת ולחזור לכל מה שקורה במדינה'".

קיבוץ בארי אחרי הטבח  (צילום: רויטרס)
קיבוץ בארי אחרי הטבח (צילום: רויטרס)

התגובות הנרגשות לשם המיוחד לא איחרו לבוא, ותמונתה של בארי הפכה לוויראלית ברשת. "אנחנו מקבלים תגובות מדהימות, גם כשבעלי עלה לתורה להכריז על השם. כולם מתקשרים בדמעות ומתרגשים". ויש לה מסר אופטימי, גם בתקופה קשה זו: "החיים חזקים, ועוד נדע ימים טובים ושקטים. עם ישראל חי".