מבצע חרבות ברזל: אלינה וייסברג ז"ל בת 17 מבאר שבע בילתה בלילה שבין שישי לשבת יחד עם בן זוגה ונערים נוספים בחוף הים בזיקים כשהמחבלים של ארגון הטרור חמאס חדרו לשטח ישראל. 

הרוג ופצועים מפגיעה ישירה בצפון; הירי לדרום התחדש לאחר שעות | היום התשיעי למלחמה
גיבור: כך הציל קצין מגולני את חייהם של תינוקות מכפר עזה

אלינה, וכל מי שהיה שם איתה, נרצח. "הפעם האחרונה שהיה לנו קשר איתה, זה ב 6:30 בבוקר, אבא שלה שלח לה הודעה והיא אמרה שהיא עם חברים ומאז נותק הקשר", סיפרה יסמין, אחותה.

מספר תיעודים קשים הופצו ברשתות החברתיות בהם רואים את אלינה וחבריה מסתתרים בשירותים לאחר האזעקה שהופעלה במקום עם חדירת המחבלים וברקע קולות ירי, סרטון שצולם ככל הנראה על ידי בן זוגה של אלינה שנרצח גם הוא. בתיעוד אכזרי אחר, שפורסם על ידי המחבלים של החמאס רואים את השירותים ובהם נערים שנרצחו.

אלינה וייסברג שנרצחה במבצע חרבות ברזל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אלינה וייסברג שנרצחה במבצע חרבות ברזל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

ימית, רכזת השכבה, ואסתר המחנכת בתיכון מקיף ג' בבאר שבע בו למדה אלינה ז"ל ספדו לה: "אלינה שלנו. שבעה ימים קיווינו והתפללנו, למרות ההכרה שאנחנו מול אויב שטרם נתקל העולם באכזריותו, שנמצא אותך בריאה ושלמה. אתמול התבשרנו בבשורה הקשה. אלינה, היינו בטוחים, שאת עם החוזק שלך, רוח הלחימה הבלתי נלאית שלך, תנצחי גם את האויב התת אנושי". 

"אנו מבטיחים לך שלנצח נזכור אותך, ילדה יפה, חכמה, דעתנית וחריפה, שכל דבר שרצית השגת! ילדה אוהבת את החיים וחיית אותם עד הרגע האחרון. נשמור על אבא שלך בשבילך, אוהבים ולעולם נזכור אותך חברייך לכיתה יב1, יב2, הצוות החינוכי, אסתר המחנכת וימית רכזת השכבה".

מהתלמידים נמסר: "אלינה הייתה אחותנו הקטנה חברה לכל דבר המלאכית של הכיתה זאת שלוקחת פיקוד על כל פעילות זאת שמרימה את המצב רוח שמביאה אור לחיים שלנו 

את חסרה לנו כל כך. אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים. מבטיחים להנציח ולהזכיר אותך בכל מקום. אהובתנו תיהיי בליבנו לעד".