כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ברצועת עזה, כשבמקביל הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם. זאת, לאחר יום הקרב בצפון אמש, שכלל ירי של חמישה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. בתוך כך, הבוקר (שני) הודיעו משרד הביטחון וצה"ל על הפעלת תכנית לפינוי תושבים ביישובים הסמוכים לגבול לבתי הארחה בסבסוד המדינה.

על פי הודעת רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, התושבים שיוכלו להתפנות הם אלו שגרים במרחק של עד 2 ק"מ מגבול לבנון. הפעלת התכנית אושרה ע"י שר הביטחון, יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. התכנית תנוהל ע"י הרשויות המקומיות, משרד הפנים ורח"ל במשרד הביטחון.

28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג׳ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

תגובת משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות בתגובה על ההחלטה: ״אני שמח על החלטת הממשלה להוציא צו פינוי ליישובי הגדר 0-2 ק"מ. אלה אותם יישובי צמודי גדר שביקשתי מתושביהם להתפנות כבר לפני שבוע - כשפרצה המלחמה, וזאת כדי למנוע אבידות בנפש ולהציל חיים. אני דורש שגם הישובים מצובה ואיילון שגם הם ספגו בימים האחרונים טילים, יכללו אף הם ברשימה. בשיחה שקיימו הבוקר ראשי הרשויות עם ראש מטה פיקוד צפון, נמסר לנו כי המפונים יפונו לבתי הארחה במחיר מסובסד. הצו החתום וההנחיות טרם הגיעו אלינו - אך הובטח לי שהעניין יטופל ואני מחכה כעת לתשובות מכל הגורמים.

רוני סלע-מוסקוביץ׳, תושבת קיבוץ הגושרים במועצת גליל עליון מוסיפה בנושא: ״לאחר שאתה רואה מה התחולל בטבח ביישובי צמודי הגדר בדרום - אתה תוהה מה יכול לקרות בביתך, שנמצא בגבול של הקצה השני של המדינה. אחרי מה שקרה ביום שבת בעוטף, הנחו אותנו ממועצת גליל העליון להתפנות, עוד לפני ההנחיה הרשמית שניתנה. ביום ראשון כבר נסענו למרכז לישון אצל משפחה. הקושי הוא לא להיות בבית שלך, ובמקום הטבעי שלך. בסופו של דבר, השיקול החשוב ביותר הוא שקט נפשי ושלווה מאשר נוחות - לכן העדפנו להתפנות מבעוד מועד. עם זאת, סומכת על כוחות צה״ל שיעשו את העבודה הנכונה״.