מועצת עיריית רמת גן החליטה הערב (רביעי) ברוב קולות של 12 תומכים לעומת 6 מתנגדים לפנות למשרד התחבורה לקרוא לתחנת הרכבת הקלה אבא הלל בכניסה ע״ש נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן. זאת, כהוקרה על תמיכתו והתייצבותו לצידה של ישראל המלחמה נגד ארגון הטרור חמאס. 

"עם ישראל חי": ביידן הכריז על חבילת סיוע חסרת תקדים לישראל

מאחר והרכבת הקלה נמצאת תחת אחריות משרד התחבורה, תיעשה פניה לשרת התחבורה מירי רגב להיענות לבקשה. 

ראש עיריית ר״ג כרמל שאמה הכהן הסביר כי אחד הדברים שריגשו את כל עם ישראל היה התייצבותו של ביידן לצידה, והדברים שנטמאו על ידו והזכיר שתחנת מטרו ראשית בפריז נקראה בזמני ע״ש נשיא ארה"ב רוזוולט, שסייע לחקור צרפת מהכיבוש הנאצי. 

״הנשיא ביידן לא הסתפק רק בתמיכה חדה וברורה בישראל, אלא גם במעשים, כאשר ארה"ב שלחה לאזור נושאות מטוסים ורכבת אווירית עם ציוד צבאי, ואף הגיע באופן אישי לחזק את ישראל ובכך ייתכן שמנע עד כה את הרחבת המלחמה לחזיתות נוספות״. 

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

״ביידן לא הסתפק בדיבורים, אלא נקט במעשים. זהו אירוע היסטורי. אחרי מה שהנשיא ביידן עבר בחודשים האחרונים, כאשר היו נציגים בממשלה שתקפו אותו ולעגו לו, הוא התגלה כידיד אמת של ישראל שנרתם לצידה בתקופה הקשה ביותר מאז הקמתה״. 

חברי מועצה באופוזיציה התנגדו להצעה וטענו כי היא מוקדמת מדי ויש להמתין עד לתום המלחמה. עוד טענו כי חשוב להנציח לפני כן את החיילים שנפלו והאזרחים שנרצחו, בני העיר. עד כה 24 חיילים ואזרחים מרמת גן נהרגו ונרצחו וחמישה עדיין נעדרים. 

סגן ראש עיריית ר״ג אדם קניגסברגר הבהיר כי הובטח בכל לוויה וביקור בשבעה כי כל אחת ואחת ממשלחות הנופלים והנרצחים ינציחו את יקיריהם בני רמת גן בעירם. 

מי שעורר סערה היה סגן ראש העיר רועי ברזילי שטען כי ביידן גם היה זה שבלם את הרפורמה המשפטית. חבר מועצה מהימין שתמך בהצעה הגיב ואמר שזה לא הזמן לדון בכך. ״אנחנו רוצים לתמוך בקריאת התחנה על שמו של ביידן, שמתייצב לצידה של ישראל בשעתה הקשה״.