זה 21 יום שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, אשר בראשיתה התגלתה האכזריות של מחבלי ארגון הטרור חמאס גם כלפי זקנים. בעקבות כך עלה החשש בקרב דיירי בתי האבות, משפחותיהם וצוות העובדים בנוגע לחוסר האבטחה במוסדות. קדם - האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, לשעבר איגוד בתי האבות, פנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר שנאסר עליהם להציב מאבטח חמוש כל עוד לא התקבל אישור מתחנת המשטרה, אך בעקבות העומס בתחנות המשטרה הנושא לא מטופל כלל.

נחי כץ, מנכ"ל קדם, אומר: "מתחילת הלחימה הוזנחה האבטחה לאלפי מבוגרים הגרים בבתי האבות. אין כוח אדם ייעודי לנושא, לא הוסדר תקציב חירום שיממן עלות זו, פיקוד העורף לא נותן מענה ותחנות המשטרה מערימות קשיים במתן אישורים. אנו קוראים למדינה להידרש מיידית לנושא ולפעול יחד לביטחון אוכלוסיית המבוגרים בישראל".

ח"כ והשרה לשוויון חברתי לשעבר מירב כהן (יש עתיד) פנתה לשר הרווחה מרגי ולשר לביטחון לאומי, לאחר הפניות הרבות שקיבלה גם היא מבתי האבות בנושא, והיא מוסיפה: "באופן לא מפתיע, בעקבות המלחמה הגיעו ללשכתי פניות שונות בנוגע לחשש של דיירי בתי אבות. חשוב בעיניי לדאוג לתחושת ביטחון גם בקרב דיירי בתי האבות ומוסדות הדיור המוגן השונים. אלו מקבצים עם ריכוז גבוה של אוכלוסייה מבוגרת וראוי שיספקו להם אבטחה בימים אלו כפי שמספקים למוסדות אחרים במדינה, מדובר באוכלוסייה שבשבעת חירום לא תוכל להגן על עצמה או אפילו לברוח". 

מירב כהן  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מירב כהן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)