העיר אילת קלטה למעלה מ־60 אלף תושבים שפונו מבתיהם בעוטף עזה, וכעת הרשויות חידדו את ההנחיות לתושביהם שפונו.

"זאת סיטואציה לא נעימה. צברנו טראומה מאוד גדולה, הגענו למקום שהוא כביכול בטוח - וההתרחשויות האלה מעלות לנו את הדופק", שיתפה מירב, תושבת קיבוץ עין השלושה. "קיבלנו הנחיות התגוננות כמו כל מדינת ישראל, ונקווה שיהיה לנו שקט ולא נצטרך לרוץ למרחב מוגן. אנחנו רוצים לאושש את הנפש שלנו. אנחנו רוצים לזכות לשעות של שקט, לא של מלחמה".

לאחר שקלטה עשרות אלפי מפונים: אילת נערכת להקמת עיר אוהלים

עוד אמרה: "באופן אישי, חטפנו מהלומה מאוד קשה. אנחנו מאוד מאוכזבים מהממשלה שבגדה בנו ונטשה אותנו, פשוט נתנה לנו לנסות להגן על חיינו לבד בלי שום עזרה של מי שאמור לעשות את זה בשבילנו. בינתיים אנחנו באילת, מחכים שיהיה פתרון, מבינים שלבתים שלנו לא נחזור בתקופה הקרובה וגם לא הרחוקה. אנחנו מקווים לפתרון מערכתי. המערכת הממשלתית קורסת, והאזרחים מהעם הנפלא שלנו תומכים בנו ודואגים לנו לכל. כבר שלושה שבועות שהחדר במלון זה הבית שלנו, וזה קשה".

מנכ״ל התעשייה האווירית בועז לוי, הגיב מצדו, באשר ליירוט המוצלח שבוצע מעל הים האדום: ״מערכת 'חץ', פרי פיתוחה של התעשייה האווירית - תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון, מנהלת ההגנה מטילים האמריקאית וחיל האוויר - הוכיחה היום שבידי מדינת ישראל נמצאת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר להגנה מפני טילים בליסטיים לטווחים שונים. מערכת הנשק 'חץ' היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב־שכבתית של מדינת ישראל. מהנדסי התעשייה האווירית פועלים כל העת בתמיכה ושיתוף פעולה מלא עם משרד הביטחון וצה״ל".