חייל צה"ל, ניק בייזר מבאר שבע נחטף ביום שבת השחורה, ה-7 באוקטובר מהבסיס בו שירת ליד ארז. כמעט חודש עבר מאז המקרה ובני משפחתו עדיין מחכים לתשובות. "שמעתי שיש אזעקות אז התקשרתי אליו בשעה 7:00 בבוקר, הוא ניסה להרגיע אותי שיהיה בסדר וברקע שמעתי שיש חדירה לבסיס", סיפרה אמו קטיה, במה שהייתה הפעם האחרונה שהיא דיברה איתו.

נתניהו באיגרת לחיילים: "זכור את אשר עשה לך עמלק, נביס את הרוע"
תיעוד: השלל העצום שמצאו כוחות צה"ל אצל המחבלים בעזה | צפו

"מאותו הרגע הטלפון כבר לא היה זמין", סיפרה והוסיפה: "בשעה 12:00 קיבלנו סרטון שהופץ בטלגרם, שם ראיתי שהבן שלי נחטף יחד עם עוד שני חיילים מהבסיס שלו". ניק לא היה צריך להיות באותו יום בבסיס, אבל התחלף עם חבר: "מאז אותו יום נמשך, לא עובר. אנחנו מבקשים שהציבור יתמוך בנו ומהממשלה אנחנו מבקשים - תחזירו אותם הביתה כמה שיותר מהר". 

הוריו של ניק בייזר (צילום: ארנולד נטייב)
הוריו של ניק בייזר (צילום: ארנולד נטייב)

עוד סיפרה: "קצין בצה"ל בקשר מולנו ומתווך בינינו לצבא אבל כמעט חודש ואין שום מידע". על שחרור התצפיתנית אורי מגידיש אמרה: "אני מאוד שמחה בשביל המשפחה שלה שהיא חזרה הביתה - מצד שני יש חששות עכשיו כשהחמאס יודע שצה"ל מצליח להגיע לחטופים".

בתוך כך, 240 פרטי לבוש שונים ועליהם תמונות ושמות החטופים והנעדרים נתלו הבוקר בבאר שבע כתזכורת לאזרחים בהם ילדים, תינוקות, נשים, צעירים, מבוגרים וחיילים שנחטפו לעזה בשבת השחורה. במיצג השתתפו בני משפחות חטופים שזועקים "להחזיר את החטופים עכשיו".