מלחמת חרבות ברזל: המוזיקאי דביר שפיגל התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של ינון מגל ועוזי רבי ב-103FM, והתייחס לפרסום פוסט בחשבון הפייסבוק שלו אשר כתב אודות קבוצה של בני מיעוטים שהגיעו בסמוך ליישוב בו הוא מתגורר ליד יער בן שמן, שהגיעו עם טרקטורונים ודגלי פלסטין ליישוב.

עמיחי אליהו קרא להטיל פצצת אטום על עזה; נתניהו נקט בצעד חריג
אסור להכניס לוחמים לליבת עזה: רק כך נצליח לחסל את חמאס | אלוף במיל' יצחק בריק

"ביום שישי חווינו משהו חריג ביותר שלא היה מעולם - הגיעו על פי מצלמות האבטחה של היישוב באזור 15 טרקטורוני באגי, ובסרטון שפרסמתי רואים שמונה, נראו גם דגלי פלסטין עליהם ומוזיקה ערבית מאוד רועשת, המולה, צעקות, הגיעו למשקים שלנו מאחורה", אמר בפתח דבריו, "שכן אחד הצליח לצלם, ירדתי לשטח, ראיתי אותם וזה היה קרוב, רצתי אחורה לקרוא לגיסי שיש לא רישיון לאקדח, לא הייתי חמוש".  

"צעקו לילדים להיכנס לממ"דים, התחלנו לרדת עם אלות וסכינים", הוסיף, "כנראה שהם חשו אותנו, עשו פרסה או לקחו פנייה אחרת ונעלמו. הרגשנו כפר עזה 2, הרגשנו שפושטים עלינו. זו הייתה התחושה. הילדים שלי שנשארו איתי הלכו עם סכינים, זו הייתה חוויה מאוד קשה, לא חוויתי דבר כזה מעולם, בסיטואציה בה אני מרגיש חסר ביטחון. עזבו שכל המושבים בארץ לא מגודרים, רק מי שבקו עימות. אנחנו חווים גנבות מטורפות במהלך השנים, לשכנים שלי גנבו רכב שלוש פעמים השנה". 

בסיום דבריו, הבהיר שפיגל: "כואב לי שהאזרחים צריכים לדאוג לעצמם. לפני שבוע הייתה ביער בן שמן חבורת טרקטורונים רעולי פנים שהפחידו רוכבי סוסים. אני דור שמיני בארץ, המשפחה שלי גרה ביפו לפני קום המדינה. הם היו בשכנות טובה עם השכנים הערבים. זה מאוד מורכב, כולנו בני אדם. אני יודע שהביטחון האישי שלנו נפגע בצורה קשה מאוד. מבחינתי זה חמור מאוד. אני מבקש מכולם להתעורר, אני לא מכליל את כולם, אך המשטרה צריכה להחרים את הרכבים הללו, צריך להבין שפורצים למושבים שלנו בכמות בלתי נתפסת, וזה יכול להפוך לפח"ע".