משפחות החטופים מציינות הערב (שבת) את השבת השישית ללא יקיריהן, ומקיימות עצרת למען החזרת החטופים מעזה לארץ. במהלך העצרת מלאת הכאב, נשאו דברים נציגי משפחות החטופים ואף עלה הנשיא לשעבר רובי ריבלין, ופנה למערכת הביטחון בקריאה למאמץ נוסף לשחרור החטופים משבי החמאס.

היום ה-36 | הותר לפרסום: חמישה לוחמי צה"ל נפלו בצפון רצועת עזה
"בחרנו בטוב": הסרטון האחרון של יוסף חיים הרשקוביץ שנפל בעזה - והמסר לתלמידיו

נעם פרי, בתו של חיים פרי בן ה-79 שנחטף מביתו בניר עוז, סיפרה: "אבא שלי, חיים פרי, נחטף בשביעי באוקטובר מתוך הממ"ד בביתו. כשפרצו המחבלים לביתו הם שברו, הרסו וירו בכל דבר. אבא שלי האמיץ נלחם במחבל והדף אותו במו ידיו וכך הוא הציל את חייה של אמא שלי, שהצליחה לברוח ולהסתתר. אחר כך חזרו המחבלים עם תגבורת וחטפו את אבא שלי איתם".

חרבות ברזל: מחאת החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
חרבות ברזל: מחאת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

היא המשיכה: "לאט לאט ובמהלך הערב התבררה התמונה. 49 נרצחים ו-71 חטופים מהקהילה הקטנה של ניר עוז. את הנרצחים הרבים, שעם חלקם גדלתי ואני מכירה כל אחד, כבר אי אפשר לצערי להחזיר, אבל את החטופים אפשר ואסור לעצור עד שיחזרו. אבא שלי כמעט בן 80 והוא חי, רק אלוהים יודע איך הוא שורד שם בתוך המנהרות. החטופים שם, הם חיים והם מחכים שתחזירו אותם. החוזה הבסיסי עם אזרחי ישראל הופר ואין מה לדבר על שום תמונת ניצחון לפני שכל החטופים יחזרו. חברי הקבינט, מצידי אל תדברו בכלל, פשוט תעשו הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו כבר שילמנו את המחיר, עכשיו תורכם. יהיה המחיר אשר יהיה".

הנשיא לשעבר רובי ריבלין נאם בעצרת: "אחיותיי ואחיי, אין לי מילים. אין לי מילים ואני לא יכול לתאר את הקושי שלכם, העומדים כאן בשם יקיריכם האהובים. אני יכול להעיד על עצמי, ככל אזרח, כעל בן אנוש, אבא, אמא, סבא, סבתא, בכל יום עם רדת ערב - המועקה מכבידה על הלילה שעובר עליהם במיקום לא ידוע ובחוסר וודאות שמכאיב בנשימה. אני כאן איתכם לקריאה הבלתי מתפשרת להשיב את החטופים והחטופות הביתה".

חרבות ברזל: מחאת החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
חרבות ברזל: מחאת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הוא המשיך: "אני פונה אל המנהיגים והמנהיגות בעולם כולו וכל אלה שתומכים בכל ליבם וזועקים את זעקת העולם החופשי. אפגוש ואומר להם שיעשו הכל לעזור לנו לשחרר את החטופים והחטופות שלנו ולהשיבם הביתה, כפי שאתם עושים. בכל פעם שצריך לזעוק, דמיינו שזה הילד שלכם, הילדה שלכם, האמא והאבא שלכם. אנושות חפצת חיים לא יכולה למסגר מציאות שבה אנשים נמצאים בשבי. אני כאן כדי לומר שנושא החטופים והחטופות לא ירד מסדר היום העולמי".

"השיבו את כולם", הוא קרא. "השבוע פניתי לצלב האדום, אותם אני מכיר ושאלתי את נציגיהם בפשטות - כיצד עלינו להיענות לדרישתכם לסיוע ההומניטרי, כשאתם לא נענים לבקשתנו קודם כל לבקר את החטופים? יקיריי ויקירותיי, אני מכיר את כל מנהיגי ישראל לדורותיהם ואת כל הרמטכ"לים. אומר לכם מכל ליבי, יש לנו צבא ורמטכ"ל נפלאים. ואם מדברים על מלח הארץ, הרמטכ"ל שלנו הוא אחד כזה. אני סומך על כוחות הבטחון שיש במדינה. אנשים משכמם ומעלה ומטובי בנינו".

במהלך העצרת, חבריו של סשה טרופנוב עלו לשיר לו יומולדת שמח יחד עם שי גבסו. סשה נחטף מקיבוץ ניר עוז ביחד עם כל משפחתו, אימו סבתו ובת זוגו. אביו נרצח. בהמשך, הזמר שלמה ארצי בר על הבמה בעצרת. בתחילת העצרת הופיעו גם שי גבסו ונינט טייב.

שלמה ארצי בעצרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
שלמה ארצי בעצרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)