ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ מוחא על כך שהממשלה פטרה מארנונה רק את המפונים על פי הגדרת המדינה ללא פטור מארנונה לעסקים ולא לכלל תושבי הצפון: "אתמול הצגנו לראש הממשלה את חוסר התפקוד של הממשלה, את חוסר ההבנה של שרי הממשלה שאנחנו במלחמה, את הניתוק שלהם מהמציאות במרחב האזרחי, את חוסר שיתוף הפעולה בין השרים, מאבקי אגו, התנהלות שמעמיקה ומגדילה את משבר האמון בין האזרחים, השלטון המקומי לממשלה״. 

טלי גוטליב במסר תקיף לנתניהו: "ברור שהוא נושא באחריות למחדל, זו לא מילה גסה"

כזכור, אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר, ביניהם זלץ. ״באמת ובתמים חשבנו שהוא הבין, שההתנהלות תשתנה, אז חשבנו - היום מתפרסמות תקנות הפטור מארנונה בעקבות המלחמה, הפטור, על פי תקנות אלו, יינתן רק למפונים על פי הגדרות המדינה, ורק למגורים. ההחלטה היא עוד פרק בפארסה  - שכחו אותי בבית ועוד בבית בלי מיגון. כמה אפשר לכעוס, להיות מתוסכל?״, הוא מוחה. 

״איפה את ממשלת ישראל? תגידו שרי הממשלה - השתגעתם? אתם מבינים שעשרות אלפי אנשים לא רק עצרו את חייהם, לא עובדים, משלמים כפל תשלומים, בבית, בעסק ובמקומות בהם הם מתארחים, שלא לדבר על אלו שנשארו בצפון, בתוך מלחמה, העסקים סגורים, עצמאים ושכירים ללא הכנסה, חיים בתוך מחנה צבאי אחד גדול, מחפשים מרחב מוגן עשרות פעמים ביום כשיש אזעקה - אם יש אזעקה, כי אין להם ממ"ד, כי בתי הילדים ללא מיגון? מה עוד צריך לקרות? איפה האחריות שלכם?", המשיך זלץ ומחה.