סגנית ראש העיר תל אביב-יפו לשעבר, ציפי ברנד, פנתה היום (שני) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בנוגע לשימוש בנשקים עם מחסנית בהכנס בשער בתי הספר על ידי כיתת כוננות. כתשובה, אנשי המפכ"ל הודיעו ש"לשכת השר לביטחון לאומי תחזיר תשובה".

"עם מחסנית ב'הכנס' בשער בית ספר": הפוליטיקאית תקפה את הצל - והוא לא נשאר חייב

"ההשתלטות הפוליטית על המשטרה הושלמה", כתבה ברנד ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "פניתי למפכ"ל המשטרה בנוגע לנהלים לנשיאת נשק עם מחסנית בהכנס בשער בית ספר ובתשובה מוסרים לי מלשכתו: 'זה עבר למזכירות הביטחונית בלשכת השר' - ישיבו לכם מלשכתו של בן גביר".

היא תהתה: "אז מה הפלא שמפקדי מחוז מתנים חלוקת נשק לכיתות כוננות בהסכמה להצטלם עם השר. בן גביר לא צריך יותר משמר לאומי, יש לו את המשטרה ואת כיתות הכוננות".

מהמשטרה נמסר: "בימים אלה שמדינת ישראל נמצאת במלחמת קיום בחזית ובבית. האחדות בעם ורוח ההתנדבות הם צו השעה! לאחר שב 07/10/23 עברה מדינת ישראל טבח נורא, מסע רצח ומעשה זוועה של מחבלי החמאס שטבחו בכולם ללא הבחנה. כיתות הכוננות בערים ובישובים מורכבות מאזרחים מכלל גווני האוכלוסייה נשים וגברים מכלל הזרמים  שגילו רוח התנדבות ולקחו על עצמם לפעול למען הקהילה לתרום מזמנם לשמור על הבית ולחזק את הבטחון האישי של כלל אזרחי מדינת ישראל".

הודעת המשטרה ציינה כי "אנשי כיתות הכוננות פועלים במסגרת משטרת ישראל תחת פיקוד תחנות המשטרה בצורה סדורה ומאורגנת הוכשרו והוסמכו למשימה המוגדרת אושרו לפעילות בהתאם לקריטריונים שנקבעו בנהלי משטרת ישראל מחלקת המתנדבים. הכיתות פועלות ברשות ובסמכות במשימה מוגדרת בפיקוח ובבקרה של מפקדי התחנות בגזרת הפעילות ומבצעים את משימתם. המענה לפניית הגברת ציפי ברנד הועבר למזכירות הבטחונית של המשרד לביטחון לאומי כנדרש על פי הנהלים כנהוג לאורך השנים".