מלחמת חרבות ברזל: יוני אשר, שאשתו דורון ובנותיו הצעירות רז ואביב שוחררו בשבי חמאס בעסקת חילופי השבויים, סיפר היום (ראשון) על השיחות שניהל עם בנותיו בנות הארבע והשנתיים מאז ששוחררו, ועל השאלות הקשות ששאלו.

אחיה של ירדן רומן שהייתה בשבי חמאס: מה היו עושים לשבויים שאמורים להשתחרר
החטופות שחזרו מהשבי בעזה מספרות על הרגעים הקשים: "החמצן הלך ואזל"

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, כתב כי "דקות ספורות מהרגע בו פגשתי את רז ואביב ועד לרגע זה, הן לא מפסיקות לדבר". לדבריו, רז בת הארבע אמרה "מזל שלא נסעת איתנו בטרקטור" (עליו נחטפו שלוש בנות המשפחה). אביב הקטנה הקשתה ושאלה: "למה לא היית איתנו?"

עוד סיפר כי הבנות עוד לא עיכלו את מותה של סבתן, שנרצחה בשבת השחורה. "רז שאלה אם פגשתי את סבתא, ושאלה אם אולי היא נפצעה". אביב סיפרה: "הרשעים לקחו לאמא את הטבעת", ושאלה: "אבא, הרשעים בכלא?"

יוני אשר פוגש את אשתו דורון ובנותיו רז ואביב בית חולים שניידר  (צילום: דובר צה''ל)
יוני אשר פוגש את אשתו דורון ובנותיו רז ואביב בית חולים שניידר (צילום: דובר צה''ל)

"מחזיק את עצמי, אני עונה ברוגע ומסביר בסבלנות. כך אני במשך שבוע, צמוד אליהן, לא עוזב, רק מחבק. דורון, שהיא הגיבורה בכל הסיפור, החזיקה אותן 49 ימים בשבי עם עין אחת פקוחה בלילה שלא יופרדו. הגוף והנפש של שנינו תשושים. אבל כרגע זה לא מה שחשוב, הסיפור עוד יסופר. כרגע חשובים אחינו ואחיותינו שעדיין מוחזקים בשבי", כתב.

בהמשך סיפר אשר על החטוף גדי מוזס בן ה-79. "רז ואביב קוראות סבא גדי כי הוא בן זוגה של חמותי ז"ל מזה 20 שנה. אבא, סבא, אח, שאיבד את זוגתו שאהב כ"כ, וכעת הוא עוד שם, חטוף.

הוא סיכם: "כולם מגדול ועד קטן, הם אחים ואחיות שלנו, הילדים שלנו, התינוקות שלנו, מי היה מאמין שייחטפו? אסור לעצור, אסור לנשום, עד שהם בבית".