מלחמת חרבות ברזל: סהר ברוך בן ה-25, שנחטף בשבעה באוקטובר על ידי חמאס, נרצח בשבי ברצועת עזה. סהר נחשב לנעדר במשך שבועות, עד כי משפחתו קיבלה את ההודעה כי הוא מוחזק בשבי חמאס. סהר הותיר אחריו זוג הורים, ושני אחים, לאחר שאחיו עידן נרצח אף הוא במהלך הטבח.

תיעוד חדש חושף: מחבלי חמאס מכים אזרחים עזתים ובוזזים ציוד הומניטרי
פנים אל פנים מול מחבלי החמאס: צפו בהיתקלות הדרמטית בג'באליה

דודתו של ברוך, מירב ברקאי, סיפרה ל'וואלה!': "סהר נרצח כשהוא בן 25. הייתה לו יום הולדת, בשבי. הוא היה רשום ללימודים בבן גוריון, אבל לא למד אפילו יום אחד. ביום רביעי שאחרי 7 באוקטובר היינו אמורים לנסוע לבאר שבע, לבחור דירה ולעשות סיור קפיטריות, ובראשון שאחרי זה היה אמור להתחיל ללמוד. בערך חודש לפני 7 באוקטובר הוא חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, ולפני זה הוא גם עשה חלקים משביל ישראל".

סהר ברוך (צילום: מטה המשפחות החטופות)
סהר ברוך (צילום: מטה המשפחות החטופות)

ברקאי תיארה את מהלך החטיפה: "ב-7 באוקטובר היה בבית של אימא שלו, יחד עם אחיו עידן. הם היו רק שניהם שם. כבר בשעה מוקדמת יחסית בבוקר נזרקו לתוך הבית רימונים, ועידן נפצע מרסיסים. במשך כל הזמן סהר טיפל בעידן. הם נכנסו לממד וניסו להינעל מבפנים, אבל לא הצליחו, אז הם סגרו את עצמם מבפנים בעזרת ארון".

"המחבלים הציתו את הבית, ולמרות ההבנה של הסכנה בחוץ, הם החליטו לקפוץ החוצה", הוסיפה, "סהר עוד הספיק להגיד לאימא שלו 'למות בשריפה זה יותר כואב'. ככל הנראה עידן קפץ ראשון, וסהר נשאר לחפש את המשאף של עידן. הקשר איתם התנתק בערך ב-12:00 בצהריים".