ראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר התראיין היום (שני) לתוכנית 'השתתפות עצמית' עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5 והתייחס למצב בצפון בעקבות הלחימה עם חיזבאללה. 

"בתים נשרפו כליל": נזקים בלתי נתפסים בקיבוץ מנרה שבצפון
"טוב לנו בתל אביב - אבל לבנו נמצא בבית, בקריית שמונה"

בראשית דבריו פנה לממשלה ולדרג המדיני: "אנחנו דורשים פתרון צבאי, הסכם מדיני לא בבית ספרנו. ראינו מה קרה ב-07.10 ואנחנו רואים מה קורה בתקופה האחרונה. אנחנו מצפים מהדרג המדיני להנחות את הצבא לפעול. אזור הצפון עכשיו הוא שממה ושיממון, הממשלה צריכה להקשיב לראשי הרשויות שיודעים מה צריך לעשות בכדי שמשפחות והעסקים לא יקרסו, הגליל והצפון כרגע סגורים".

בתשובה לשאלת ליאור רוזנפלד לגבי שיקום הצפון והעסקים ביום שאחרי, אמר בן מובחר: "עם ליווי נכון של גורמים ממשלתיים ומשרדי הממשלה והתנהלות נכונה של התקציבים שהאוצר יעביר להם אך ורק ע"פ המציאות בשטח אני מאמין שאפשר יהיה להמשיך, אבל מעבר לתמיכה הכספית יש דבר מדאיג מאוד שיש לשים אליו לב. המפונים שלנו נחשפים עכשיו במקומות שפונו אליהם במרכז הארץ, למערכות חינוך, והם מוצאים שם מקומות עבודה, אנחנו חייבים לראות איך עוצרים את זה, מדינת ישראל חייבת להכניס את היד עמוק לכיס בכדי לבלום את זה ונוכל להחזיר את התושבים לצפון ביום שאחרי המלחמה".

בהמשך הוסיף: "הצפון סגור, הכל מת. אני קורא למשרד האוצר לחשב מסלול מחדש, לגלות חמלה והקשבה ולהשקיע כאן לפני שהם גורמים לאסון חברתי וכלכלי, כי אם לא, הציבור המפונה שלנו לא יחזור".