סרן איתן פיש ז"ל בן ה-23 נפל בחודש שעבר במערכה ברצועת עזה. פיש היה קצין שריון לוחם בגדוד 53 של עוצבת ברק, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים. דוד פיש, אביו של איתן, סיפר היום (ראשון) לינון מגל ואמיר אביבי ב-103FM על בנו האהוב והסביר מדוע הוא לא מסכים עם קריאת משפחות החטופים בעזה לשחרר את יקיריהם בכל מחיר פוליטי או צבאי. 

איזנקוט כתב בעבר מאמר חריף, הגיע הזמן ליישם אותו על הראש של נסראללה
"הוכרענו ב־7 באוקטובר, אין לנו ברירה אלא להיכנע"

"אני משתדל לצרוך תקשורת בצורה מדודה, אבל אני מודה. לגבי השיח, אני צועק מדם לבי להרגיע את הרוחות. זה בסדר שיש דעות שונות, חובה עלינו להשמיע אותן ועוד יותר חובה עלינו לשמוע אותן, אבל חייבים להקפיד על הסגנון, אחרת אין לנו סיכוי. זו הצוואה שאיתן השאיר לנו, כך אנחנו מרגישים", אמר בפתח השיחה.

בהמשך ציין כי "קרה לנו אסון ב-7 באוקטובר, אסון נורא, אחד מפני האסון הם החטופים. זה קרע את לבי, ביקרתי באוהלי החטופים. אני מכיר קרובי משפחה של חטופים, לאיתן היו שני חברים חטופים. אחת המטרות שאיתן יצא עמן לקרב היא להשיב את החטופים. כואב לי שאני שומע את הסיסמה בכל מחיר, לדעתי זו טעות. ברגע שאתה אומר בכל מחיר ברור שהמחיר עולה. האם אין לנו עוד ערכים נוספים שאנחנו צריכים בנוסף לערך של השבת החטופים? אני מתחלחל ממחשבה על אפשרות בה אלפי רוצחים יסתובבו עם תחושת ניצחון, וזה יהיה ניצחון אם ישוחררו. מנסה לחשוב על מה יקרה במדינה. אנחנו חייבים לנצח, זו אחת ממטרות המלחמה, בשביל זה איתן יצא להילחם, אויב שמוכנע לא עושה משא ומתן אלא מתחנן על חייו או מחוסל".

הפגנת משפחות החטופים מול בית נתניהו בקיסריה (צילום :מטה המשפחות)

פיש ביקש להדגיש כי "המחאה לא צריכה להיות כלפי הממשלה, יש דברים שהממשלה עושה ולא מוצאים חן בעיניי. המחאה צריכה להיות כלפי אלה שכופים עלינו לספק דלק וחמצן לאויבים כאלה. הדיבור על כל מחיר מחליש אותנו. האם לוותר על הניצחון? להרים דגל לבן? זה מחיר שמותר לנו לשלם? להפסיק את המלחמה זה לא מקובל עליי. אם נפסיק את המלחמה נקנה שקט מדומה, אבל אסור לנו להמיר את האסון שקרה באסון גדול עוד יותר. אם נקנה שקט, יגיע אלינו אסון בריבית דריבית. אני לא חושב שיש לי פריבילגיה בתור אב שכול, ההחלטות הללו צריכות לקחת בחשבון את כלל ישראל, לא אותי. ההנהגה המדינית צריכה לשמוע גם את זה וגם את זה, אבל צריכים להסתכל בראיית ארוכת טווח, מה טוב למיליונים שיש פה. להמתיק את האסון שקרה לנו על ידי יצירה של אסון גדול הרבה יותר זה אסון שחלילה לנו לעשות".

לסיום, סיפר על התמודדותו לאחר שאיתן נפל ושיתף כי "אנחנו לומדים איך אנחנו מתנהלים בחיים החדשים שנפלו עלינו. אנחנו חיים יחד עם איתן כשהוא מלווה אותנו מלמעלה. זה משהו אחר".