עמית סוסנה נחטפה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר מביתה שבכפר עזה ושהתה בשבי חמאס במשך 55 ימים. היום (שני) עמית התראיינה לסוכנות הידיעות "רויטרס" וסיפרה על הרגעים הקשים והמפחידים בשבי ארגון הטרור: "קשרו אותי בידיים וברגליים, חטפתי מכות קשות, כל הפנים והגוף שלי היו חבולים".

סוסנה התייצבה לריאיון על רקע ביתה ההרוס בכפר עזה, לבושה בסוויטשירט שעליו כתוב הסיסמה של משפחות החטופים "עכשיו", והמשיכה לספר על הזוועות בשבי בעזה. "הייתי תחת אימה רגשית ופיזית במשך כל 55 ימים בשבי, ההרגשה הייתה שכל רגע זה יכול להיות הרגע האחרון שלי, כל שנייה הרגישה כמו נצח", סיפרה. "אני מקווה שהחטופים הנותרים שם יצליחו להישאר חזקים, אבל גם הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד זמן כל כך ארוך", הוסיפה.

עמית סוסנה (צילום: Amir Levy Getty Images)
עמית סוסנה (צילום: Amir Levy Getty Images)

על רקע הסרטון בו נראית נאבקת בלא פחות משבעה מחבלים, ומסרבת להיחטף, שיתפה: "המשכתי להתנגד עד שבסופו של דבר קשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על הרצפה, לקח להם יותר משעה להעביר אותי מעבר לגבול, חטפתי מכות קשות". לדבריה, "בכל שהותי הייתי תחת שמירה של מחבלים חמושים, ניתן לנו מעט אוכל, ושמרו עלינו גם בזמן שימוש בשירותים".

אחד המקומות שבהם שהתה בזמן השבי הייתה מנהרה חשוכה הנמצאת כ-40 מטרים מתחת לפני האדמה. סוסנה סיפרה כי היה קשה לנשום וכי "להיות שם הרגיש כמו להיקבר בחיים. כשאתה בשבי אסור לדבר, אסור לבכות, אסור אפילו לנחם אחד את השני".