לפי פרטי התחקיר המלאים שהוצגו היום (שישי) למשפחה, יוסי שרעבי ז"ל נהרג ככל הנראה כתוצאה מקריסת מבנה הסמוך למבנה שהותקף על ידי צה״ל, אך לא ניתן לשלול כי נרצח על ידי החמאס.

סוף עצוב: יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי נרצחו בשבי חמאס בעזה

מטרת התקיפה הייתה מבנה, אשר לפי התרעה מודיעינית הייתה כוונה להוציא ממנו התקפה לעבר כוחות צה"ל. בתחקיר עלה כי הפללת המטרה ותקיפתה עמדו בתהליך הנדרש, במידת הערכיות ובנהלי האישור התקינים. בעקבות התחקיר הופקו לקחים הנוגעים לתהליכי אישור תקיפות והשיח הנדרש בין כלל הגורמים הרלוונטיים לאישור התקיפה. התובנות והלקחים העולים מתחקיר זה הועברו לכלל המפקדים וגורמי התקיפה בפיקוד ובאוגדות.

באותו המבנה הוחזקו גם החטופים נועה ארגמני ואיתי סברסקי ז"ל. מספר ימים לאחר מכן, על פי המודיעין הקיים – איתי סבירסקי ז"ל נרצח על ידי שוביו. צה"ל פועל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת להשיב את החטופים. "לאורך כל הלחימה מיקומי החטופים משפיעים על אופן פעילות הכוחות, ונעשה כל מאמץ להשיב חטופים ובוודאי להימנע מפגיעה בהם", נכתב בתחקיר.

לאחר ההודעה על מותם לפני כחודש, בקיבוץ בארי ספדו ליוסי שרעבי: יוסי שרעבי (53), האבא והבעל הכי אוהב ומסור, איש משפחה שכולו לב גדול. איש אוהב אדם, איכפתי וידוע במסירותו לכל סובביו ותמיד היה מלא שמחת חיים. יוסי גדל תל אביב, עבר לקיבוץ בארי לפני 30 שנה בעקבות אחיו אלי מכיוון שרצה לחיות באורח החיים השיתופי. היה אוהד מאז ומתמיד של קבוצות הכדורגל מכבי תל אביב, ריאל מדריד ויונייטד. בשנים האחרונות אהב לגלוש בים. יוסי הותיר אחריו שלוש בנות ואשה: יובל, אופיר ואורן ונירה אשתו. אחיו של יוסי, אלי שרעבי, נחטף גם הוא מהקיבוץ ביום שבת השחור".

על סבירסקי ז"ל, כתבו: "אנו משתתפים בצער הנורא של משפחת סבירסקי. בשברון לב וצער עמוק התבשרנו הערב על הרצחו של איתי סבירסקי. גופותו בשבי החמאס, נדרוש החזרתה עם יתר חטופינו. ליבנו עם המשפחה בכאבם העצום".