רב סמל במיל' זיו חן ז"ל, לוחם מילואים בגדוד 630 בחטיבה הדרומית, נפל אתמול בדרום הרצועה והוא בן 27. חן הוא אחד משלושת לוחמי גדוד המילואים 630 שנהרגו מפיצוץ מטען באזור ח'אן יונס, והנופל התשיעי של ישיבת ההסדר ירוחם במלחמה בעזה. דני חן, דודו, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM וסיפר על האובדן והכאב.

דרמה של הרגע האחרון במשלחת המו"מ לקהיר: נתניהו מעוניין להפיל את העסקה?
נסראללה רומז שלא יסכים להסדר: "נתיש את ישראל, השגנו מאזן הרתעה"

"לצערנו הרב כל הטובים הולכים, ככה זה", אמר בפתח השיחה. "האחיין שלי, הייתי הסנדק שלו, אני מכיר אותו מאז שנולד. עילוי. עד גיל 4 הוא לא דיבר, בגיל 7 הוא ידע את כל מה שלמדו כולם ועבר את כולם. הוא למד בפתח תקווה, היה קומונר ברעננה. כשהיה חוזר במוצאי שבת אתה רואה 40 ילדים הולכים אחריו ומלווים אותו".

לדבריו, "אי אפשר היה להסביר את הדבק שהוא הדביק את הסובבים אותו. אהבו אותו. בגיל 18 היה מורה ומחנך בישיבה שלמד, שהסמיכו אותו הרבנים כדי שהוא יוכל להשלים את השיעורים כדי להקל על הילדים שלא יישארו מאחור".

פעילות סיירת גבעתי בחאן יונס. צילום: סיירת גבעתי

"לאשתו הלל הוא כתב שיר בתקופה של האירוסין שלהם", סיפר בכאב. "הוא החלל התשיעי בירוחם. כל החבר'ה הטובים. חבל על אלה שאובדים ואי אפשר היה לעשות משהו בשבילם. אהבה כמו שהייתה לו להלל אין לה אח ורע. עוד שלושה ימים היה אמור להשתחרר ממילואים, אשתו בהריון. הוא קנה מתנה למוצאי שבת שאנחנו אמורים להיפגש".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.