מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל הרצי לוי במכתב חריף, לפיו אינם משתפים פעולה עם משרד המבקר. בין היתר נכתב במכתב: "אתם לא משתפים פעולה עם הביקורת על הטבח". בין היתר, כתב המבקר: "כעת אנו נמצאים קרוב לשבעה חודשים לאחר מתקפת הטרור ב-7.10 ולאחר שצה"ל עבר זה מכבר לשלבי לחימה בעצימות נמוכה יותר, בפרט בזירה הדרומית, כפי שהצהירו גורמי צה"ל". 

סערת דו"ח מבקר המדינה: "אי אפשר להתעלם מכך שביתו של נתניהו שופץ"
מתקרבים לפעולה ברפיח? נתניהו רומז: "הודף את לחציו של ביידן"

כמו כן, כתב המבקר: "יצוין כי גם בנוגע לביקורות שהתחלנו בנושאים אזרחיים ובהן צה"ל אינו המבוקר הראשי והן אינן נוגעות ללחימה, צה"ל אינו משתף פעולה ואינו מאפשר את השלמתן של ביקורות אלו שהן בעלות חשיבות עליונה למענה הראוי לאזרחי ישראל בעת הזו. כתוצאה ממניעת כניסה של צוות ביקורת על ידי צה"ל למחנה שורה (בחלקו האזרחי) לא ניתן להשלים את הביקורת בנושא פינוי חללים (במיקוד על חללים אזרחיים).

מבקר המדינה (צילום: יוסי הררי)
מבקר המדינה (צילום: יוסי הררי)

עוד נכתב כי: "באופן דומה, מתעכבת גם הביקורת בנושא הטיפול באנשי מילואים שהם סטודנטים או בעלי עסקים עקב אי-קיומה של פגישה עם קצין מילואים ראשי. בנושאים האזרחיים צוותי הביקורת זקוקים לממשקים מועטים עם גורמי צה"ל על מנת לסיים את הביקורת ולהגיש את ממצאיהם והמלצותיהם".