שחר מור, אחיינו של החטוף אברהם מונדר בן ה-79 שנחקר במשטרה בעת הפגנה למען שחרור החטופים, התראיין היום (רביעי) בתוכנית הרדיו של בן כספית ואריה אלדד וסיפר על הזעזוע הגדול מדבריה של אורית סטרוק: "בתשע בבוקר, נפגשתי עם בלינקן, ומשם נחקרתי במשטרה. אני לא רוצה להגיב לסטורק, דעותיה נוראיות בעיניי. איך היא שרה בממשלה ואני לא?".

סטרוק עוררה סערה: "זורקים את המלחמה לפח בכדי לשחרר 22 או 33"
נתניהו בהר הרצל, בן גביר באשדוד: פורסמו שיבוצי השרים לבתי העלמין ביום הזיכרון

עוד הוסיף מור: "אני מאחל לה שתתעמת עם מוצא פיה בצורה פרטית. האמירה הזו משקפת סולם ערכים מסוים שאני שמח לומר שרוב העם לא שותף לו ומזועזע ממנו. בכל מקום פרט לחמש התנחלויות בשומרון, הדברים הללו נחשבים לדברים שאף בן תרבות לא יעז להוציא מהפה. אני לא רוצה להגיב לסטרוק". 

הפגנה מול המשטרה במהלך חקירת משפחות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
הפגנה מול המשטרה במהלך חקירת משפחות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בנוגע לחקירת המשטרה, שיחזר מור: "חקרו אותי על כתיבת גרפיטי. עוד יום במציאות הבלתי תיאמן שנכפתה עלינו מאז 7 באוקטובר. נפגשתי עם לא מעט אנשי ציבור ישראלים ולא ישראלים. האמפתיה שאני מקבל מפוליטיקאים זרים עולה על זו שאני מקבל מישראלים. לפוליטקאים ישראלים יש אשמה, הם לא יכולים להגיד 'אני איתך' בלב מלא כי הם יודעים שהם אשמים". 

פעילים וחלק ממשפחות החטופים חוסמות את שער שאול בקריה (צילום: אבשלום ששוני)
פעילים וחלק ממשפחות החטופים חוסמות את שער שאול בקריה (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הרחיב מור על הפגישה עם בלינקן: "המפגש היה מאוד מרגש. הוא אמר שהם מחויבים למצוא פתרון לבעיית החטופים, לפני שבוע הוא אמר שביבי הוא הגורם הסרבן. היו הזדמנויות לשחרר חטופים בעבר שלא נוצלו על ידי מדינת ישראל, ואני לא רוצה שזה יקרה שוב. אני לא יודע כמה נשארו (חטופים). המספרים יורדים משבוע לשבוע. כנראה שכולם מבינים, כולל הפלג הקיצוני בממשלה, שאם עכשיו לא לוקחים את העסקה בשתי ידיים, כנראה שלא יהיה כלום אחר כך. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm