סמ"ר שי ארווס (20) ז"ל, חובש קרבי בחטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב־31 באוקטובר 2023, וכתב במכתבו האחרון: “סבא, אני יודע שתמיד האמנת בי והיית מאוד גאה בי שנהייתי לוחם. אז תהיה גאה גם עכשיו כי לא נפלתי לחינם״.

לקריאת הפרויקט המלא >>

"למקרה ו...

לאדר האהובה שלי, אמא היקרה שלי, האבא הכי טוב בעולם וכל האחים שלי חן ותמי ריי ואימרי, אור וניב, רן ומוריה אמילי וארי וטל וסתיו והמשפחה הקרובה, שתדעו כמה אני מתגעגע אליכם ואני אוהב אתכם. האמת ששמחתי לעשות את מה שאני עושה להציל אנשים ולשמור על המדינה כי זה משהו שתמיד רציתי. משהו שתמיד היה חלק ממני מאז שהייתי קטן ועכשיו הייתה לי ההזדמנות לעשות זאת ולתת מעצמי גם למדינה. אז שתדעו שכל זה לא היה לחינם והיה שווה את זה. ושכל עם ישראל ימשיך במסורת הזאת ולאהוב את המדינה כי אנשים לא נפלו פה סתם ויש אנשים שצריכים לשמור פה.

אני יודע שזה יהיה קשה אבל אני רוצה שתמשיכו איך שאתם. תמשיכו בחיים, תיתנו מעצמכם כמה שאתם רק יכולים, תהיו משפחה מאוחדת. ואדר אהובה שלי תמשיכי בשלך. זה יהיה קשה אבל אני באמת רוצה שתהיי מאושרת כמו עכשיו ותמשיכי הלאה. וכל חבריי הקרובים אני אוהב אתכם ומעריך אתכם על כל החיים והחוויות שעברנו ביחד. היה מאוד כיף, נהניתי מאוד והיו לי חיים מאושרים. סבא, אני יודע שתמיד האמנת בי והיית מאוד גאה בי שנהייתי לוחם. אז תהיה גאה גם עכשיו כי לא נפלתי לחינם״.

זהבה ארווס, אמו של שי: “לא רצינו לקבל את הציוד של שי בכלל כי זה היה קשה לנו מנשוא. שי כתב את המכתב הזה בפלאפון וסיפר עליו רק לחברה שלו שאמרה לו לכתוב מכתב לפני שהוא נכנס לעזה. אחרי חודש ומשהו קיבלנו את הפלאפון שלו, ואז נחשפנו למכתב. יש לי חמישה בנים ושי הוא בן הזקונים שלי. הוא היה ב’אחריי’ שלוש שנים כי הוא רצה כל הזמן להילחם למען המדינה ולתת מעצמו למען המדינה ולמען הקהילה. הוא השקיע בזה את כל כולו וזה משתקף גם במכתב הזה. הוא השרה ביטחון ושלום ועשה כל הזמן כדי שנהיה מאוחדים, אתה יכול לראות ולהבין את זה דרך המכתב".

הצוואה של שי אוורס, כתובה במילותיו (צילום: באדיבות המשפחה)
הצוואה של שי אוורס, כתובה במילותיו (צילום: באדיבות המשפחה)

הצוואה של שי אוורס, כתובה במילותיו (צילום: באדיבות המשפחה)
הצוואה של שי אוורס, כתובה במילותיו (צילום: באדיבות המשפחה)