על רקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שעומד בפתח שוחח הבוקר (ראשון) אייל אשל, אביה של התצפיתנית סמלת רוני אשל ז"ל שנרצחה בבסיס נחל עוז בשבת השחורה, עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. אשל מתח ביקורת חריפה על הממשלה והסביר מדוע אין צורך שפוליטיקאים יגיעו לטקסי הזיכרון בבתי העלמין.

אין לנו אמריקה אחרת: ממשל ביידן מאס סופית בבנימין נתניהו | בן כספית
חיסול סינוואר? ארה"ב הציעה סיוע "רגיש" תמורת איפוק ברפיח | דיווח

"יום הזיכרון החל אצלנו ב-7 באוקטובר ובימים שלאחר מכן, כי אותן בנות מנחל עוז, מהחמ"ל בנחל עוז, כבר למעשה אותרו בימים לאחר מכן. בסוף רוני נשארה אחרונה, ורק אחרי 34 יום היא הצטרפה לאותה רשימה אכזרית", שיתף האב. "התחלנו יחד עם המשפחות, הכרנו לראשונה אחרי שבת 7 באוקטובר, והתגבשה קבוצה, שלא לומר משפחה, כך שאנו לא ממש צריכים את יום הזיכרון".

"נהיה בבית העלמין, עשינו וי עם טיפה חיוך על הפנים שהצלחנו למנוע מסמוטריץ' לא להגיע מחר", סיפר אשל. "אין לו מה לעשות שם, הוא לא ראוי ואין מה לשמוע אותו, וזה מיותר. ביחד עם רפי סער, ראש עיריית כפ"ס, חברנו עליו והתגבשנו לכדי קבוצה של הורים שכולים מהעיר, גם על זה עשינו וי".

רוני אשל ז''ל ואביה אייל (צילום: באדיבות המשפחה)
רוני אשל ז''ל ואביה אייל (צילום: באדיבות המשפחה)

"אני ממש לא חושב שזה כל פוליטיקאי, אני לא חושב שכל ממשלת ישראל היא גרועה מהגרועות שהיו אי פעם. אני לא חושב שכל אלה שנמצאים בהנהגה לא בסדר. יש פה קבוצה. זה לא ישראל שמשחקת פה משחק, זו הנהגה שלא ראויה לשחק את המשחק הזה, שלא ראויה פה. זו הנהגה שמשחקת בשביל 10 מיליון תושבים ששבויים בידי ההנהגה הזו. את העניין הזה צריך להבין", הוסיף.

חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"זה חייב לחלחל בקרב האזרחים שרוצים את השקט והשלווה, כי אני ממש חושב שכולנו צריכים את זה", המשיך אשל. "בסך הכל אנו רוצים לחיות פה בצורה נורמלית. אין צורך שפוליטיקאים יגיעו לרחבות בית העלמין בכלל. תנו לאנשים את הרגעים האלה בבית העלמין להתייחד עם יקיריהם מבלי שיהיה צורך שמישהו כזה או אחר ינאם, בטח לא השנה ובטח לא באירוע הזה. זו הנהגה שלמה שהביאה אותנו לשבת 7 באוקטובר. עם מי נלחץ ידיים? גם עם סמוטריץ' רציתי לדבר, הוא לא ענה לי לטלפון. התקשרתי אליו וגם לעוזר שלו. אני מוכן לדבר וגם ללחוץ ידיים. אבל עם מי? רוני נרצחה, נפלה בקרב, בגלל הנהגה מדינית שלמה שהשליכה את כל הרוע שלה על המערכת הצבאית". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm