בצל המלחמה הקשה, ערים רבות בארץ ויתרו על חגיגות עצמאות גרנדיוזיות, הכוללות במות ומופעי ענק. עם זאת, בלוד דווקא בחרו לפעול אחרת.

"אין יום שאחרי בעזה, זו פנטזיה": האלוף במיל' מטיל פצצה
"להיות הקול של הקורבנות": באירופה לא נשארו אדישים בפני עדן גולן

הערב יתחיל בשעה 20:30, עם הופעה של שרית חדד. לאחר מכן, תעלה נסרין, ענבל ביבי ויגל אושרי. בשעה 22:15 יופיע אושר כהן. וזה לא הכל, לאחר מכן יוסיפו לעלות גם הדי ג'יי סקאזי וטונה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בני, תושב לוד, שנחשף לראשונה למספר האומנים שיופיעו בעיר התנגד נחרצות לקיום החגיגות בעיצומה של המלחמה: "אני לא חושב שזו העת למסיבות. צריך לשמוח ולתמוך במדינה, אבל אני לא רואה סיבה למסיבה". 

התגובות בפייסבוק לא איחרו להגיע. גולש אחד הגיב: "למה טונה בשעה 1:20 לפנות בוקר???". גולשת אחרת טענה: "ציפיתי שראש העיר שלנו יתרום לאחדות המדינה ויקים במה אחת לכל תושבי העיר". 

מראש העיר עו''ד יאיר רביבו נמסר בתגובה: "אנו גאים לחגוג עצמאותנו, כשלנופלים יש חלק עצום בכך שמתאפשר לנו להיות בטוחים בארצנו   והשנה יותר מתמיד לא נאפשר לאויבנו את השמחה לאיד שרחובות ישראל שוממים ביום זה. אנחנו השקענו ביום זה בדיוק כמו בשנים קודמות בסעיף המיוחד של יום העצמאות. ונקודה נוספת: יום זה מאפשר לעשרות אלפי משפחות להתפרנס בתחומי הבמה, המזון, המוזיקה ועוד. אותם אומנים שבמשך חצי שנה התנדבו בבסיסי צה"ל ובבתי חולים גם להם מגיע עם כל תעשיית התרבות להתפרנס ולסייע לכלכלה שזקוקה להמשך השגרה, למרות הקושי לשמוח, ועל זה אמרו חז"ל, שיש מצבים שבהם "מוכרחים להיות שמח".

לדבריו, "כמובן שיום העצמאות כולו נחגג השנה בסימן הצדעה ללוחמים ותפילה לשובם של החטופים, כולל טקס הדלקת המשואות, וכל אומן שעולה לבמה מקדיש להם שיר.

לסיכום: יש בהחלט הרבה סיבות למה חשוב לציין את יום העצמאות ומעל הכל יו"ר יד לבנים בעיר והמשפחות השכולות עימם שוחחנו בלי יוצא מן הכלל ביקשו בכל תוקף לקיים את יום העצמאות כסדרו כי זה בדיוק מה שהיו רוצים הנופלים. עם ישראל מוזמן להגיע הערב בכחול ולבן וליהנות מערב מיוחד שכולו אהבת העם, הארץ, המולדת עם הצדעה ללוחמים ותפילה לשובם של החטופים בעזרת השם. ומי שבוחר להישאר בבית זה בהחלט מובן וגם את זה עלינו לכבד"