ביום שישי קיבלה משפחתו של יצחק (איציק) גלרנטר בן ה-56, שנחטף מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, את הבשורה המרה לפיה הוא נרצח וגופתו חולצה על ידי כוחות צה״ל והוחזרה לישראל. ירדן פיבקו, בתו של איציק ז"ל, שוחחה הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM וסיפרה על תחושותיה בעקבות קבלת הבשורה הקשה.

נתניהו ירצה לפרוץ בבכי: ממשלתו עומדת לקבל את המושכות | בן כספית
יום דרמטי: בלינקן מגיע לארץ - וזו ההכרעה שישראל נדרשת לעשות

"הייתה לנו תקווה מאוד גדולה, הסיפור של אבא שלי היה חשוך לחלוטין בלי טיפת אור או מידע", אמרה בפתח השיחה. "הייתה לנו אמונה גדולה מאוד, באמת. אנחנו מודים על ההזדמנות להיפרד כמו שצריך. יש בזה נחמה. זו הפעם הראשונה שאני אומרת בוקר טוב מאז 7 באוקטובר, דווקא ביום של ההלוויה של אבא שלי, כי זה היה משקל כבד מדי להסתובב איתו ולחיות בו, בחוסר הידיעה הזה. נותר לנו להתפלל שזה אכן קרה ב-7 באוקטובר ושהוא לא סבל הרבה כמו שחשבנו מאז שהוא נחטף לשם. מה שיעשה שקט לנשמה של אבא שלי ולנפשות שלנו זה להתפלל שזה מה שקרה, ולקוות שהוא לא סבל הרבה".

"חוסר הידיעה, יש בו ממש כדי להטריף. אנחנו יוצאים מקבוצה אחת לגורל אחר וקשה מאוד של המדינה, בסוף לכל אחד סיפור וגורל אחר. זה קשה, נמשיך להתפלל חזק מאוד שכולם ישובו אלינו, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה כאן במדינת ישראל", הוסיפה.

הצהרת משפחות החטופים מחוץ לקריה (צילום :אבשלום ששוני)

בהמשך סיפרה על אביה: "הוא היה אדם חייכן, מצחיק, שנון, עם חוש הומור, הראשון להתייצב, סבא מדהים, עם כמה שהוא היה גבר גבר וחזק וקשוח, עם הבנות שלי הוא היה כמו חמאה. כל הרוך יצא ממנו. הוא היה אחלה בן אדם, חבר טוב, אהב את החיים לגמרי".

"בתי הגדולה בת 6 והקטנה עוד לא בת שנתיים. מיה שלי, הגדולה, הייתה שותפה לתהליך", שיתפה פיבקו. "אנחנו אומרים את האמת ומספרים את מה שצריך. בהתחלה השתמשנו במינוח של 'לא מוצאים אותו', והאמת היא שהיא זו ששאלה אותי אם יש הבדל בין מישהו שלא מוצאים לבין מישהו חטוף. אומרים שהגיעו האנשים הגיבורים שלנו שחיפשו את סבא, ואמרו לנו שסבא לא יחזור, ושמעכשיו התפקיד שלו הוא לשמור עלינו מלמעלה. זה לא פשוט, היא כעסה קצת, ובכי, התחבקנו חזק. היא אמרה לי את זה כמו שרק ילד יכול להגיד את זה - אני לא רוצה שזה יהיה ככה'".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm