עמית בוסקילה, שנחטפה בשבעה באוקטובר, וגופתה הוחזרה בסוף השבוע לישראל, הובאה היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין בקריית גת. אחיה, סיאל בוסקילה, ספד לה: "תודה לבורא עולם על 28 שנים שהייתי אח גדול לעמית, היא הייתה קרן שמש".

גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה אותרו בפשיטה ברצועה
בתו של איציק גלרנטר: "הייתה לנו תקווה, מקווים שנרצח ב-7 באוקטובר ולא סבל"

האח השכול הוסיף: "כל צעד שהציבה לעצמה היא כבשה. אחותי את חזקה כמו סלע, איתנה ועקשנית. רק אני יודע כמה היית לוחמנית, כל החיים אכזבו אותך הסובבים ואת נלחמת, רצית להגשים את העולם.

לוויתה של עמית בוסקילה שגופתה הוחזרה מעזה (צילום: פלד ארבלי)
לוויתה של עמית בוסקילה שגופתה הוחזרה מעזה (צילום: פלד ארבלי)

"מי ימלא את הבית בשמחה? נהרגת בשל היותך יהודיה גאה, מילותיך האחרונות היו 'שמע ישראל'. נקבור אותך לצד סבא וסבתא שכה אהבת", אמר. "הם ישמרו עלייך. היית קורנת. בעין דומעת ולב מפורק, אומר לך אחותי את לי אור. לא אתקדם בלעדייך, מהיום ועד הנצח אותך אני לא עוזב".

אימה, אילנה, סיפרה "התפללתי לבורא עולם בתחנונים אני זכיתי בך - בבת צדיקה. 28 שנים זכיתי בך, לגדל, להיות לצידך. הפרח המפואר שלי, ילדה של פעם בחיים. עטפת אותי באהבה אינסופית, את ההשראה שלי. את הנשמה. סמל לדוגמא לנצח נצחים. לא נוותר לבני העוולה שלקחו אותך ממני. אני אדאג לשטח את עזה בשבילך, כל עזה ממוטטת. תתפללי עלינו משמיים, את כל עולמי. זכיתי לילדה לתפארת מדינת ישראל".

מאיר, האבא, ספד: "כולם נשבו בקסמך ועינייך הטובות. ילדה מיוחדת ומדהימה. עמית, נסיבות החיים גרמו לכך שהקשר שלנו נותק אבל גם אם מעטים היו המפגשים בנינו הם הסבו לי אושר. היו לך חלומות עד שהצורר חמאס גדע אותם. צבא של גיבורים נלחם להכריע את האויב ללא מורא ופחד. זכית שתרמת לאיחוד המשפחתי שלי ואחיך סיאל הבכור. תודה לבורא עולם על השבתך לקבר ישראל".

עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)
עמית בוסקילה, רון בנימין, יצחק גלרנטר, שני לוק (צילום: מטה משפחות החטופים)

עמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, בילתה בשמחת תורה עם חברים בפסטיבל נובה ליד קיבוץ רעים, כשמחבלים פשטו על המקום והחלו לירות לכל עבר. בשיחה מצמררת שהספיקה לעשות עם הדוד שלה אמרה שנפגעה בידה ונשמעו קולות ירי. גופתה הוחזרה בסוף השבוע לאחר שאותרה בפעילות צה"ל ברצועה. יחד איתה נמצאו והושבו גם גופותיהם של יצחק גלרנטר ושני לוק שנחטפו ככל הנראה מאותו אזור במסיבת הנובה, וגופתו של רון בנימין, שנחטף עת שיצא לטיול רכיבה בבארי בבוקר השבעה באוקטובר.