הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) כי ישנה עלייה חדה במספר המשרות הפנויות במשק. בחודש אפריל היו במשק 137,154 משרות פנויות, לעומת 133,700 משרות פנויות במרץ. בלמ"ס ציינו, כי בהשוואה לשיעור המשרות הפנויות טרם מלחמת חרבות ברזל, ניתן לראות גידו חד באומדן בענפי הבינוי, האירוח והאוכל. בענפי המסחר חל גידול מתון ובשאר הענפים שיעור המשרו הפנויות חזר לרמה הדומה לתקופה טרום המלחמה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: עלייה חדה בצמצום היקף התעסוקה בהיי-טק
המשק ממשיך להתאושש: ייצוא שירותי ההיי טק מתנהל בצמיחה

מפילוח הענפים, עולה, כי בחודשים פברואר-אפריל חל גידול של 10% בשיעור המשרות לעובדי מכירות – כולל סוכני מכירות, נציגי מכירות, עוזרי מכירות בחנויות ומוכרים בדוכנים ובשווקים. בשיעור המשרות הפנויות למלצרים ומוזגים חל גידול של 9%. שיעורים גבוהים בענפי המשרות הפנויות גם היו בקרב טבחים – 15% ופקידים – 15%.

מלצר (צילום: אינג'אימג')
מלצר (צילום: אינג'אימג')

במשרות פנויות לנהגי משאיות ואוטובוסים חל גידול של 8% במשרות הפנויות. גידול בולט נוסף נרשם במשרות פנויות לרצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד בתחום הבנייה – 15%. לעומת זאת, בשיעור המשרות הפנויות למהנדסים (מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות) חל גידול של 1% בלבד.

פועלים באתר בנייה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
פועלים באתר בנייה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

במשרות פנויות למפתחי תוכנה לא חל שינוי ובמשרות פנויות לעובדי מטבח וניקיון במוסדות ובמשקי בית חל גידול של 4%. גידול של 7% נרשם בשיעור המשרות הפנויות לנציגי מכירות טלפוניים. לעומת זאת, חלה ירידה חדה של 40% בשיעור המשרות הפנויות לטכנאי רשתות, ירידה של 7% בשיעור המשרות הפנויות להנדסאים וטכנאים, וירידה של 3% בשיעור המשרות הפנויות למטפלים סיעודיים במוסדות ובמשקי בית. במשרות פנויות למאבטחים חל גידול של 2% ולבוני בתים, בנאים ומניחי בטון חל צמצום של 1%.