זעם רב בקרב משפחות אסון מירון בעקבות ביטול טקס המשפחות השנתי, שהיה אמור להתקיים בירושלים, בעקבות המצב הביטחוני. ביטול הטקס מגיע לאחר אישור חוק מירון התשפ"ד והקצאת תקציב של כ-11 מיליון שקלים לאירועי ההילולה.

נתניהו במתקפה חריפה: "זה ניסיון חיסול, התובע עושה דמוניזציה לישראל״  
דרמה לטינית: המשבר הדיפלומטי בין ארגנטינה לספרד מחריף - וזה הקשר הישראלי

משפחות ההרוגים זועמות על החלטת המארגנים לבטל את הטקס, בטענה כי מדובר בזלזול בזיכרון יקיריהם. "זו יריקה בפנים של כל משפחה שאיבדה בן או אח באסון" כך אמר בועז סטרוקובסקי, אביו של יעקב אלחנן ז"ל שנספה באסון.

אסון מירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אסון מירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ביטול הטקס מגיע לאחר שבחודשים האחרונים התנהלו דיונים רבים סביב עתיד אירועי מירון, בעקבות המצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון וההפצצות החוזרות ונשנות מצד חיזבאללה בירי תלול מסלול להר מירון.

חוק מירון התשפ"ד, שאושר אמש, נועד להסדיר את אירועי ל"ג בעומר בהר ולקבוע כללים ברורים בנוגע לאכיפת אי עלייה להר מלבד שלושה אירועי הדלקות קטנות בהן ישתתפו לא יותר מ-30 איש.

בשנים עברו אירועי מירון תוקצבו בלמעלה מ-60 מיליון שקלים. השנה, למרות ביטול האירועים בהר, הקצה משרד האוצר תקציב של 11 מיליון שקלים. למרות התקציב המכובד, נודע הבוקר למשפחות כי טקס הזיכרון שהיה אמור להתקיים בהר והועבר לירושלים, לא יתוקצב.

משפחות ההרוגים טוענות כי ביטול הטקס הוא הוכחה לכך שהממשלה לא עושה מספיק כדי לכבד את זיכרון יקיריהם: "כבר 3 שנים מדברים על חוק חדש, תקציבים חדשים, הסדרה חדשה" אמר ישראל דיסקינד,  שאחיו שמחה בונים ז"ל נספה באסון, והוסיף:"אבל בפועל שום דבר לא משתנה. אנחנו עדיין נותרים עם כאב אדיר ועם תחושה של חוסר צדק משווע פעם אחר פעם. איך יכול להיות שמתוך תקציב כל כך גדול לאירועים שלא יתקיימו, אין תקציב לזיכרון האסון?"

הרב שמעון ישראל אלחדד, ששכל באסון שניים מאחיו אמר: "לא יכול להיות שטקס האזכרה, זה שנותן לנו מעט אור ונחמה, טקס אליו אנחנו מחכים כל השנה, יבוטל לגמרי. המינימום המתבקש הוא לדאוג לקיום הטקס במקום אחר בארץ".

נכון לעכשיו, לא ברור מדוע הוחלט לבטל את טקס המשפחות, כאשר האחראים לביטולו טרם מסרו הסבר רשמי בנושא.