צה"ל הודיע היום (שישי) כי איתר שלוש גופות חטופים ברצועת עזה - אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. לוחמי צה״ל איתרו והביאו לשטח ישראל את גופיהם של שלושת חטופים אשר נרצחו ב"עיקול המוות" בכביש 232 ליד מפלסים בבוקר השבעה באוקטובר.

לאחר "התרגיל" בעסקת חטופים: מצרים בוחנת את חידוש המשא ומתן
"הנה הבנות שיכולות להיכנס להריון": ברוטליות בסרטון חטיפת התצפיתניות

אחת מהגופות שאותרו הינה של אוריון הרננדס, תייר ממקסיקו בן 31, מפיק מוזיקלי, שהגיע לישראל ובילה במסיבה בנובה יחד עם חברתו שני לוק ז"ל, שעל מציאת גופתה וחילוצה ע"י לוחמי צה"ל פורסם לפני שבוע. הוא נהג לבקר בישראל מפעם לפעם ולרוב יותר מאחת לשנה. אביו סרחיו חי במקסיקו ואימו פסקל מתגוררת בצרפת. ארמנס הוגדר כנעדר מה-7 באוקטובר. משפחתו דיווחה על כך שקיבלה לאחר מכן הודעות טקסט בעלות אופי מאיים בערבית מהטלפון שלו. 

שלושת גופות החטופים נמצאו לאחר שהשב״כ העביר אינדיקציה מודיעינית על תא שטח בצפון הרצועה בה הונחו הגופות. האינדיקציה התקבלה בימים האחרונים בין היתר בעקבות חקירת מחבלי חמאס, אשר נשבו על ידי לוחמי צה״ל הפועלים במרחב מחנה הפליטים ג׳בליה.

נשיא צרפת מקרון מסר: נודע לי בעצב עצום על מותו של בן ארצנו אוריון הרננדס-ראדו, בן ערובה של חמאס מאז ה-7 באוקטובר. אני חושב על המשפחה שלו ועל הקרובים אליו. אנחנו לצדם. צרפת נותרה מחויבת יותר מתמיד לשחרור כל בני הערובה".

כזכור, דובר צה"ל הודיע ביום שישי האחרון כי כוחות הצבא איתרו וחילצו גופות של שלושה חטופים מרצועת עזה. הגופות שחולצו הן של שני לוק בת ה-22, יצחק גלרנטר בן ה- 56, ועמית בוסקילה בת ה-28. כעבור יום, דובר צה"ל הודיע שגופה נוספת - של החטוף רון בנימין - חולצה מרצועת עזה. במשך השבוע הובאו הארבעה לקבורה בישראל, כשמשפחותיהם וקרוביהם חולקים להם כבוד אחרון.