המוני בני אדם הפגינו הערב (שבת) בצומת עזריאלי שבתל אביב, בנוסף לכ-60 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ, בקריאה לקיום בחירות. המפגינים מחוץ לשער בגין של בסיס הקרייה פתחו בצעדה לכיוון צומת קפלן, שם נעצרו מול חסימות המשטרה. 

המשא ומתן לעסקת חטופים צפוי להתחדש השבוע - חמאס סימן קו אדום
פחות מחצי שנה לבחירות בארה"ב: הבשורה הקשה שקיבל ביידן

במקום הודלקה מדורה גדולה סביבה מתאספים המפגינים - והחלו עימותים עם כוחות משטרה שהוצבו במקום. מיד לאחר מכן, המוני המפגינים החלו לעבר מחלף השלום לירידה לאיילון.

ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה להחזרת החטופים בקפלן, ת''א (צילום: אבשלום ששוני)

העיתונאי המשיך: ״אני מאשים אותך בנימין נתניהו, שבמשך כ-15 שנים שקדמו לפלישת חמאס, הנהגת מדיניות של סלחנות והכלה אל מול האיום, מתוך תפיסה שגויה לפיה עדיפים סיבובי לחימה וחיכוך עם ארגון הטרור, שאינו מעוניין להידבר איתנו, מאשר שיח ושיג עם הרשות הפלסטינית, המתונה יותר".

״אני מאשים את בנימין נתניהו שהוא מעוניין בהמשך הלחימה למען שרידותו הפוליטית. אני מאשים את נתניהו שיכול היה להשיב עוד חטופים, אבל הוא חושש לחיי הקואליציה שלו יותר מאשר לחיי הישראלים שבידי חמאס. אני מאשים את בנימין נתניהו שהפך על פיה את האהדה העולמית לה זכינו בתחילת המלחמה – ומאיים בעצם מדיניותו להפוך את מדינת ישראל למדינה מצורעת".

האלפים בהפגנות החזרת החטופים, תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
האלפים בהפגנות החזרת החטופים, תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

״אנחנו אמנם לא אלימים – אבל מאוד נחושים. כתב האישום הזה יסתיים בהרשעה. כתב האישום הזה יסתיים בהדחתך. קואליציית הייאוש וחוסר התקווה שלך מתפוררת. בחירות מיד ועכשיו״.

במקביל, הן בת"א והן בירושלים, מחאת הנשים להחזרת החטופים והחטופות פתחה במיצג על רקע פרסום סרטון החטיפה של התצפיתניות מנחל עוז. מטעם ״הסרטון שפרסמו המשפחות באומץ לב ובייאוש לא מאפשר לאף אישה במדינה להמשיך כרגיל. כמה מביך שרבים מאלה שחורצים את גורלן אפילו לא צפו בו", נמסר במחאה. 

המחאה נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

"איך אפשר להמשיך לנשום כשראינו רק 3 דקות מתוך 334 אלף דקות שהן נמצאות שם? אנחנו קוראות לממשלה ולקבינט, שהאחיות שלנו נאנסות ברגעים אלה באחריותם, להפסיק את ההפקרה שנמשכת כמעט 8 חודשים ולעשות כבר את הדבר הנכון: להציל אותן. עסקה - עכשיו!״.

בצומת כרכור כמה מאות מפגינים חסמו את כביש 65 - לסירוגין, בהם פעיל המחאה אמיר השכל. מפגינים התאספו גם בצומת פארק המדע ברחובות, שם חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן בקריאה לממשלה להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות עכשיו ולפעול לעסקה להשבת החטופים. "לאורך שנים נתניהו בורח מהכרעות. מלך הסטטוס קוו. הוא לא ישנה שום דבר, הוא לא יפעל לתיקון שום דבר. כל מעייניו, משאביו ומאמציו מושקעים אך ורק בדבר אחד - הישרדותו האישית", הצהיר גולן. 

בהרצליה השתתפו כאלפיים מפגינים, כך לטענת המפגינים. אשתו של ראש האופוזיציה, ליהיא לפיד, תקפה את הממשלה: "וכרגע יש רק שני דברים חשובים שאסור לנו להסיר מהם את העיניים: להחזיר את החטופים והחטופות ולהחליף את ההנהגה הכושלת ביותר מאז קום המדינה. שממשיכה להוביל אותנו יום יום לתהום עמוקה יותר. לבידוד מדיני. ולא מציבה שום תוכנית ליום שאחרי. שום תוכנית. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ככה״. בסיום המחאה בתל אביב-כלל הצירים נפתחו לתנועה. 7 מפירי סדר נעצרו.

סיום המחאה בת"א. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)