תחת הכותרת "אקים - יחד שווים יותר" יצא השבוע ארגון אקים ישראל למבצע ההתרמה השנתי שלו למען אנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם בסימן אחדות בין כל חלקי העם וברוח מטרת־העל של אקים - שילוב והכללת אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית.

אבל כבד: סמ״ר סהר סודאי מגבעתי נפל בקרב בצפון רצועת עזה   
תוכננה פרישה המונית, שוויץ לא הייתה מנצחת: דרמת הענק בגלל ישראל באירוויזיון | דיווח

ארגון אקים תומך ומלווה אנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם בכל תחומי החיים, פועל למיצוי זכויותיהם, ומסייע בקבלת השירותים והתמיכות הנדרשים להם כדי להשתלב בחברה. במסגרת פעילות אקים לקידום השתלבותם של אנשים עם מוגבלות שכלית בעולם הקריירה השיק הארגון עד כה ארבע מכללות ייעודיות, ייחודיות לארגון אקים, המעניקות לאנשים עם מוגבלות שכלית את ההזדמנות למצות את הפוטנציאל שלהם לצד מוגבלותם וללמוד מקצוע לחיים, ליהנות מהכשרה אקדמאית ומעשית ולהשתלב בשוק העבודה במגוון מקצועות חופשיים.

בין המסגרות של אקים, בשיתוף ובתמיכת מנהל המוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, ניתן למנות את "שווים בספורט" במכללת גבעת וושינגטון, המכשירה את חברי וחברות אקים להיות עוזרי מאמנים בקבוצות כדורסל וכדורגל, את "שווים בקולינריה" בשיתוף מכללת רימונים בטבריה, המעניקה הזדמנות לצעירים עם מוגבלות שכלית ללמוד ולהתפתח בענף הבישול והקולינריה, תוך שהיא משלבת לימודים במכללה עם הכשרה מעשית במטבחים בבתי המלון המובילים בטבריה, ואת תוכנית "כלים שלובים" בשיתוף המחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר־אילן, המכשירה את חברי אקים לקריירה במגוון מקצועות המוזיקה - נגינה, שירה ועוד. במהלך השנה הקרובה, צפויה אקים להקים תשע מכללות נוספות.

שירי פרנקל, תלמידת "שווים בקולינריה", מספרת: "אני מאוד אוהבת את המטבח ותמיד חלמתי להתפתח בתחום ולהפוך את הבישול למקצוע. בזכות הלימודים, אני כבר מרגישה יותר ביטחון בבישול והלימודים גם עוזרים לי להרגיש שייכת לקהילה".

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ישראל, מוסיפה: "אנו מאמינים שחברה המכלילה אנשים עם מוגבלות היא חברה ראויה ומאוחדת יותר. בהתאם לכך הוספנו לסלוגן שלנו 'אקים – להיות שווים' את המשפט: 'יחד שווים יותר'. מכללות אקים, קונספט חדשני שיזמנו ופיתחנו, יאפשרו רכישת ידע מעשי ומקצועי תוך מימוש הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת להשתלב ולהיות שווים גם בעולם התעסוקה".