שוטרי תחנת דימונה במחוז הדרומי איתרו אמש (ראשון) את משקפיו של ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, בבסיס צבאי בדרום, לאחר שקיבלו דיווח כי הם נגנבו מתוך צריף מגוריו באתר המורשת שבקיבוץ שדה בוקר.

התקיפה הקשה ברפיח תהפוך את הקערה? ישראל תצטרך לספק הסבר טוב לאמריקאים
נציב האיחוד האירופי נגד ישראל: "עליה ליישם את החלטת בית המשפט בהאג"

עם קבלת הדיווח על גניבת המשקפיים, החלו חוקרי התחנה באיסוף ראיות וממצאים. בסיוע המשטרה הצבאית ובתחקור שלהם, בוצע חיפוש בבסיס צבאי בדרום, שם כאמור איתרו השוטרים את המשקפיים כשהם מוסלקים בחצר הסמוכה לבניין מגורים. 

המשקפיים של בן גוריון ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
המשקפיים של בן גוריון ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

המשקפיים כפי שנמצאו בבסיס הצבאי (צילום: דוברות המשטרה)
המשקפיים כפי שנמצאו בבסיס הצבאי (צילום: דוברות המשטרה)


לאחר זמן מה הצליחו לאתר את מבצע העבירה, חייל סדיר, שגנב את המשקפיים בסוף השבוע במהלך סיור באתר. החייל נעצר לחקירה בתחנת דימונה ובסיומה שוחרר לחלופת מעצר בתנאים מגבילים. 

גיל שניידר, מנהלת צריף בן- גוריון: "מדובר באירוע חריג ומצער. מעל 100,000 איש מבקרים מידי שנה בצריף בן-גוריון שנותר כשהיה מיום פטירתו של דוד בן-גוריון. המבקרים מכבדים, שומרים ובעיקר לומדים על מורשתו של בן-גוריון. אנו מודים לתחנת משטרת דימונה על עבודה מהירה ויעילה בהשבת הפריט. הקהל הישראלי הוא קהל נהדר שיודע לכבד, להתעניין ולשאול שאלות חכמות, אנחנו נהנים מאוד לארח את הקהל בקבוצות וכמובן את היחידים והמשפחות וקוראים לאזרחי ישראל להמשיך לבוא ולבקר במקום המיוחד הזה ולהתרשם מחייו, פועלו ומורשתו של בן-גוריון".