ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) במליאת הכנסת בדיון מיוחד לבקשת ארבעים חברי כנסת, בנושא "חזית המלחמה בצפון והמחירים חסרי התקדים לאזרחים". ראש הממשלה אמר: "אני שומע את הקולות שכופרים בצורך להשיג ניצחון. אני שומע את קולות הדכדוך שמבטלים זאת ואומרים שאין אפשרות לנצח. הניצחון הוא עדיין היעד המרכזי שלנו. אזרחי ישראל, אם אתם רוצים דכדוך - תקשיבו לאולפנים אבל אם אתם רוצים עוצמה - תקשיבו ללוחמים".

מי אמר שאין לנתניהו אסטרטגיה? יש לו, והוא מחכה לדבר אחד | אנה ברסקי
גלנט דורש הסכמה רחבה על חוק הגיוס, ומאשים את גנץ: "ציפיתי למנהיגות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

עוד הוסיף: "אני מחבק את משפחות השכולות, מאחל החלמה לפצועים ומחבק את משפחות החטופים. לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון שמתאר את חטיפת החיילות שלנו, הלב נקרע. הן תמיד בליבנו ובראש מעיננו. לא ארפה מהמאמץ להשיב אותם הביתה. אני דוחה את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן את המנדט שנדרש לו.

נתניהו המשיך: "מדצמבר ועד עכשיו קיבלתי חמש פניות להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים. אישרתי את כל הבקשות, נענתי לכל ההצעות. התדריכים השקריים שאנחנו המכשול הם ספין שקרי שלא רק פוגע במשפחות אלא עושה דבר גרוע. הוא מרחיק את השחרור, פוגע במו"מ ובמקום הלחץ שיהיה מופנה כלפי סינוואר הוא מופנה כלפי ישראל".

ראש הממשלה סיכם את דבריו: "אז למה שהוא יהיה בלחץ? הוא מחכך את ידיו בהנאה, ומחכה שיעשו את העבודה עבורו. את הלחץ צריך להגביר נגד הצד השני, וזה מה שאנחנו עושים". על התקרית אמש ברפיח, אמר כי מדובר ב"תקלה טרגית, אנחנו חוקרים את המקרה ונסיק מסקנות. אצלנו כל בלתי מעורב שנהרג זה טרגדיה, אצל חמאס זאת אסטרטגיה".

תוך כדי דבריו של נתניהו, משפחות החטופים הניפו שלט עם תמונות התצפיתניות והכיתוב "תסתכלו להן בעיניים". בנוסף, נשמעו קריאות "תחזירו אותם עכשיו". 

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד נאם אחרי ראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, למה אתה עדיין ראש הממשלה? באיזה עולם ראש הממשלה שאחראי לאסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי מאז השואה – נשאר ראש הממשלה? באיזה עולם אתה לא עולה לדוכן הזה, מבקש סליחה מעם ישראל, מבקש סליחה - והולך הביתה?". 
 
עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה: "1,500 הרוגים ונרצחים. אתה לא יכול להשאר ראש ממשלה. בשבוע שעבר עמדנו בכיכר החטופים ודיברנו על 131 חטופים, השבוע זה כבר 125 חטופים. הם מתים שם. ילדות נאנסות כל יום. קשישים מתים במנהרות. זה באחריותך. זה על ראשך. לא החזרת אותם הביתה. אתה לא יכול להישאר ראש ממשלה". 
 
לפיד המשיך: "היית ראש הממשלה כשחנן יבלונקה מת בשבי, כשלירי אלבג נחטפה, כשמתן צאוגקר נלקח אל מתחת לאדמה, אז אתה לא יכול להשאר בתפקיד, כי לא מילאת תפקידך באמונה, כי כשלת ונכשלת. אתה לא לגיטימי. הממשלה שלך לא לגיטימית, ואתה ראש ממשלה לא לגיטימי. כל הצפון הישראלי מפונה. חבל הארץ היפה ביותר, הפורח ביותר, נטוש, מצולק, הרוס. הייתי בכפר גלעדי הנטוש, עמדתי על המרפסת עם מפקד כיתת הכוננות, רן שביט. רק הם נשארו שם. פעם אחת בחייך תעשה את הדבר הפשוט וההגון: תודה שאתה כבר לא מסוגל להיות ראש הממשלה, ותלך הביתה".