קרן מונדר ובנה ואוהד נחטפו בשבת השחורה מבית סבא וסבתא, אברהם ורותי, שבקיבוץ ניר עוז. רותי, קרן ואוהד חזרו בחודש נובמבר, אחרי 49 ימים בשבי. אברהם עדיין שם. רועי מונדר ז״ל, בנם של רותי ואברהם ואחיה של קרן, נרצח בשבת השחורה.

״הצעידו אותי ברחובות עזה כמו פרס״: מורן סטלה ינאי חושפת פרטים מזעזעים מהשבי  
"גורלנו יהיה כרון ארד": חמאס שחרר הקלטה של החטופה נועה ארגמני

אוהד מונדר ומשפחתו (צילום: דוברות מרכז שניידר)
אוהד מונדר ומשפחתו (צילום: דוברות מרכז שניידר)

קרן כתבה בדף הפייסבוק שלה: "שנה ראשונה מאז הולדתי שאבא שלי האהוב לא יברך אותי. זה שיש לו סולם, שמגיע כמעט עד שמיים, זה שיודע המון, אנגלית, צרפתית, ואפילו חשבון, זה ששיחק איתי בכדור ובג'ולים, וזה שהביא לי אלבום וגם יופי של בולים, זה שרק בגללי הוא האבא שלי".

יום ההולדת התשיעי של אוהד, בנה של קרן ונכדו של אברהם, צוין בעודם בשבי. נזכיר כי בזמנו הופרחו בלונים אדומים לכבודו בכל רחבי הארץ. לאחר ששוחרר מהשבי פורסם כי נודע לו בעודו בשבי על כך שאליניב ברדה מהפועל באר שבע, הקבוצה אותה הוא אוהד, בירך אותו ליום הולדתו ואוהד התרגש מאוד.

קרן מונדר ואביה אברהם מונדר (צילום: ללא קרדיט)
קרן מונדר ואביה אברהם מונדר (צילום: ללא קרדיט)

כעת, כאמור, מגיע יום הולדתה של קרן וגעגועיה לאביה ניכרים בכתיבתה: האדם שבהתמדה לאורך כל חייה כתב לה את הברכות הכי אוהבות, בכל חג ובכל יום הולדת, בכתב יד יפיפה ומוקפד, הוא אביה. 

"כיאה לאבא המסודר שזכיתי בו
מנסח עבורי את המילים הכי מרגשות 
שפורט על מיתרי ליבי 
שבכל פעם מחדש מושיט לי את ליבו ואהבתו 
שאדע שהוא לצידי תמיד ובכל מצב".

צילום ברכה מאברהם מונדר לביתו קרן מונדר 2018 (צילום: ללא קרדיט)
צילום ברכה מאברהם מונדר לביתו קרן מונדר 2018 (צילום: ללא קרדיט)

בנוסף לדברים אלה, הביעה מונדר זעם וכעס על כך שאביה עדין חטוף וקראה להנהגה: "כנסו כבר למוד של עבודה, של מעשים. זו האחריות שלכם וחובתכם".

היא סיימה במילים: "למען כל המשפחות שלנו שעדיין נמצאים בתוך חורבן הבית".