מכתב מטעם אסנת פרי, יו״ר קיבוץ ניר עוז בשם קהילת קיבוץ ניר עוז שספגה מכה קשה ב-7 באוקטובר, נשלח אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו. המכתב קורא לנתניהו לאשר מתווה עסקה אותו הציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

ביידן חשף את המתווה הישראלי לעסקה: אלו פרטיו המלאים

חברי הקיבוץ פותחים את מכתבם בדברים הבאים: "כבוד ראש הממשלה, קיבוץ ניר עוז הוקם בשנת 1955 בנגב המערבי. אנחנו, אנשי ניר עוז, פיתחנו, עיבדנו ויצרנו מקום משגשג שנבנה על ערכי אהבת העם והמולדת. אנחנו אנשי אדמה וחקלאות, שמאז ומתמיד מקדישים את חיינו למען עתידה של מדינת ישראל".

עוד הם הוסיפו: "כידוע לך, בשבת השבעה באוקטובר קיבוץ ניר עוז קיבל מכה קשה, הקשה ביותר מבחינה מספרית באותה השבת. כרבע מחברינו נרצחו או נחטפו, ביניהם תינוקות, נשים, מבוגרים ומשפחות שלמות שנמחקו, מגיל שנה עד 85." הם מציינים שההפקרה הקשה של כוחות הביטחון, הכתה אותם בתדהמה. "אנחנו והמשפחות שלנו העברנו שעות ללא מענה, לחמנו לבד נגד מאות מחבלים, היינו עדים לזוועות בלתי נתפסות".

נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי, בסדר בניר עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)
נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי, בסדר בניר עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)

במכתב הם מפרטים ש-77 מחברי ניר עוז הוצאו בכוח מביתם אל עבר רצועת עזה, 41 מהם חזרו אל חיק משפחתם וקהילתם. מתוכם, אחד חזר כשהוא אינו בין החיים, והשאר עומדים בתחילתו של תהליך שיקום מתמשך וארוך. כיום, עוד 36 חטופים, חיים או מתים, תושבי הקיבוץ נמצאים עדיין ברצועת עזה. חבריהם כותבים כעת לראש הממשלה שאותם חטופים "מחכים לישועה, מייחלים להחלטה מנהיגותית אמיצה שתוביל לשחרורם". 

הקהילה קוראת לנתניהו: "אל תפקיר אותנו שוב. תן לנו לשקם את החיים, ולקבור בכבוד את הנרצחים". לקהילה היה חשוב להוסיף: "אנו מעריכים את גבורת הלוחמות והלוחמים, ואת מאמצי כוחות הביטחון לאתר את אהובינו, על מנת להחזיר אותם לגבולות מדינת ישראל. אך לצערנו, המחיר שגובה המלחמה הוא מחיר קשה מנשוא. יקירנו נהרגים, חיילנו הגיבורים נופלים בקרב". 

המכתב ממשיך והכתוב בו מדגיש: "רק עסקה הוכיחה את עצמה, רק עסקה תעשה חסד עם האהובים לנו, החטופים והחיילים כאחד". הם סבורים שמתווה ההצעה, כפי שהוצג השבוע בידי נשיא ארצות הברית, "הוא מתווה בר-קיימא ובר-ביצוע", שיכול לשים סוף לסבל המתמשך שהם וחבריהם מהנגב המערבי עוברים.

התכתבויות בשבת השחורה, באדיבות דוברות ניר עוז (צילום: צילום מסך)
התכתבויות בשבת השחורה, באדיבות דוברות ניר עוז (צילום: צילום מסך)

דבריהם במכתב מבהירים:  "אנחנו יודעים, יש שיח על המחיר, אבל אנחנו את המחיר שלנו כבר שילמנו. שילמנו אותו בדם של יקרינו, בחירותם של אהובינו, בבריאות הגוף והנפש של כל מעגלי קהילת ניר עוז. אנחנו קוראים לך, ראש הממשלה, אל תיתן לנו לשלם מחיר נוסף".

בסיפא של מכתבם נאמר: "אנחנו קיבוץ שהוקם על אהבת הארץ, ויודעים לומר בביטחון, שאהבת הארץ תהיה הבחירה להחזיר את החטופים. תן לנו להתחיל בתהליך השיקום, תן לנו להביא את יקירינו לקבורה, תן לאנשינו ללכת. אנחנו קוראים לך לקבל את ההחלטה המוסרית, האמיצה, והנכונה, ולהחזיר את אזרחי המדינה שנחטפו. זאת תהיה החלטה מנהיגותית שתוכיח שעוד לא אבדה תקוותנו. אנחנו מבטיחים לעשות הכל, כדי שהפעם, תקוותנו לא תהיה לשווא".