סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים שהיה מג"ד בצוק איתן, קצין מבצעים באוגדת יהודה ושומרון וקצין מבצעים מיוחדים, מתראיין למעריב ומשתף את דעתו על המצב הרעוע. "עסקה היא חלק בלתי נפרד מהדרך להחזיר חטופים, אם כי לא הדרך היחידה. היכולת הצבאית והלחץ הצבאי מאפשרים להגיע למשא ומתן בתנאים יותר טובים".

"אין ברירה אחרת": כך ישראל צריכה להגיב למתקפה האיראנית
משמרות המהפכה לא צריכים לשמוח: מימדי הכישלון העצום של איראן נחשפים

סא''ל במיל' ירון בוסקילה (צילום: הביטחוניסטים)
סא''ל במיל' ירון בוסקילה (צילום: הביטחוניסטים)

בוסקילה מבהיר: "אני מניח שהיכולת להביא חטופים לא יכולה להיות באמצעים צבאים בלבד, לא רק במבצעי חילוץ, אבל גם לא במשא ומתן בלבד, כי משא ומתן בלבד, למעשה מביא את החמאס לדרוש תנאים לסיום המלחמה או להחזרת החטופים שבלתי אפשריים מבחינת ישראל. הסכם להפסקת המלחמה ושחרור שבויים וחטופים בתמורה למחבלים, יקרין מיד על החיזבאללה ועל יתר ארגוני הטרור, שיבינו וילמדו שזו הדרך הטובה ביותר להשגת יעדיהם". 

האלפים בהפגנות החזרת החטופים, תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
האלפים בהפגנות החזרת החטופים, תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מנכ"ל התנועה מעריך שהעניין מורכב ויתארך על פני שנים: "יכולת השרידות של החטופים תלך ותקטן ולכן הנסיבות אינן של משא ומתן בלבד ולא של מבצע צבאי בלבד. לדעתי החמאס פשוט יחזור לשלטון, יתעצם ויתחזק ויגיע שוב למציאות ויכולת צבאית של פשיטה וחטיפות, כפי שקרה בשביעי לאוקטובר". 

עוד מוסיף בוסקילה: "הסכם שיכלול הפסקת מלחמה ושחרור שבויים וחטופים בתמורה למחבלים, יקרין מיד על החיזבאללה וגם על יתר ארגוני הטרור, שיבינו וילמדו מזה שזאת הדרך הטובה ביותר להשיג את היעדים שלהם וכל התוכניות האופרטיביות שלהם יתמקדו בתקיפה. לדעתי אנחנו נראה את האירועים האלה רק הולכים ומתרבים, ביהודה ושומרון וכמובן בפשיטות הבאות של החיזבאללה. אנחנו המאוימים הבאים". 

מחסום צבאי ביהודה ושומרון. ארכיון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)
מחסום צבאי ביהודה ושומרון. ארכיון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)

מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים מציג תרחיב איימים: "הביטחון האישי של כל אחד מאיתנו כבר לא יהיה קיים. היכולת לחזור ולגור ביישובי עוטף עזה, היא מציאות שכבר לא תתרחש, אנשים לא יחזרו למציאות שהחמאס עדיין מתקיים. אסור לקבל את הפסקת המלחמה כתנאי, אנחנו צריכים להשלים את המשימות שלנו, להגיע למציאות כמו ביהודה ושומרון".

הוא מסביר: "לסיים את רפיח זה השלב העיקרי, מפה והלאה להתחיל לייצר פשיטות. זה ייקח הרבה מאוד זמן עד לאיתור כל התשתיות הצבאיות של החמאס ועד למעצר או חיסול מחבלי החמאס, עד שלמעשה ננצח את הטרור".