שריפות ענק פקדו בימים האחרונים את יישובי הצפון, בעקבות שיגורים של חיזבאללה מלבנון, בשילוב עם השרב הכבד, שהבעירו את השטחים. מכבאות והצלה נמסר היום (שלישי) כי ביממה האחרונה נפתחו 259 אירועי שריפה בשטחים הפתוחים, מתוכם 86 מוקדים רק בצפון, אשר טופלו על ידי עשרות צוותי כיבוי. על פי ההערכה נשרפו מעל 4000 דונם, אין נפגעים בנפש ובית אחד נפגע.

גם לבנון בוערת: לאחר תגובת צה"ל - השריפות בארץ הארזים משתוללות

על אף התיעודים הרבים והעדויות הרבות של תושבי הצפון ובפרט של תושבי קריית שמונה אודות ממדי השריפות, ישנם כאלה שטוענים כי התקשורת "ניפחה" את הנתונים ועשתה דרמה מאירוע הרבה יותר קטן במציאות. אחד כזה הוא תושב קריית שמונה, אשר לכאורה שלח הודעה עם אותן הטענות בדיוק לינון מגל, שלא חשף את פרטיו של השולח.

כך כתב מגל בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו היום: "תשמע ינון אני כבר לא יודע מה להגיד. כפי שאמרתי לך אני גר בקריית שמונה ומשרת שם וכל הבלאגן התקשורתי הזה על השריפה זה ניפוח מטורף של דרמה שלא הייתה. כל השריפות אתמול היו שדות קוצים. החורש בהר ירוק (!) אשלח לך תמונות אם אתה רוצה. לא יאמן איך כל אחד עושה כותרות וסיבוב של לייקים על המצב הרגיש. משפחתי מפונה, אני במילואים מתחילת המלחמה (שבועיים חופש להתרעננות) והדבר היחיד שצריך להיות קשובים אליו עכשיו אלה החיילים הגיבורים וחיזוק משפחות החטופים. כל השאר לא מעניין. אנחנו חזקים ונישאר כך לא משנה מה".

לציוץ, מגל צירף את דבריו של בן כספת, שותפו לתוכנית הרדיו של השניים, אשר אמר הבוקר: "מה שהיה פה בלילה גרם לי לבכות. התקשרו עשרות אנשים מקריית שמונה שניסו לעצור את האש".