לאחר ששוחרר היום (שבת) משבי ארגון הטרור חמאס, בפעולה נועזת של כוחות הביטחון, שלומי זיו שוחח לראשונה עם אשתו וחברו ששהה עמו במסיבת הנובה. "לב שלי אתה גיבור, מלך העולם של אשתך", אמרה לו בהתרגשות אשתו. 

במבצע נועז במרכז הרצועה לאור יום: ארבעה חטופים חולצו בחיים
תרגיל ההטעיה והמבצע בלב מחנה הפליטים: כל מה שאפשר לספר על החילוץ

בתגובה, השיב לה: "מת עלייך". ינאי, חברו שבילה עמו במסיבת הנובה התקשה גם הוא לעצור את הדמעות כשראה אותו, ואמר: "אני לא מאמין אתה בחיים". 

שיחת הוידאו המרגשת בין שלומי זיו לאשתו וחברו (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

יחד עם זאת, ברגע שובר לב ביקש זיו מאשתו וחברו ינאי לשאול בנוגע לשלומו של אביב, החבר השלישי שבילה עמם באותה המסיבה, ונרצח במהלך הטבח. בתגובה, העדיפה אשתו שלא לשוחח עמו על הדבר באותה נקודת זמן, והשיבה לו: "אנחנו נדבר על אביב". 

כאמור, במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה, לוחמי ימ"מ חילצו היום את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב בעודם בחיים. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא׳ תל השומר

,הפעולה החלה לפני מספר שבועות כאשר השב"כ אסף מידע מדויק על המצאות ארבעת החטופים בשתי מבנים שונים במחנה נוסיראת במרכז הרצועה. כוחות של השב״כ הצלחנו למפות את המבנים ויחד עם אמ״ן נבנתה תוכנית פעולה כאילו נלקחה מהסרטים. קצין בכיר מאוד שהיה בחפק המבצע אמר: "הייתי באין ספור פעולות מעבר לקווים פיקדתי על פעולות נועזות אבל הפעולה הזאת היא הפעולה הנועזת ביותר שראיתי בחיי״.

המשימה לשחרור החטופים הוטלה על הימ״מ. הכוחות התאמנו למבצע במשך כמה שבועות. הלילה ניתן האות ראש השב״כ רונן בר יחד עם הרמטכ״ל הרצי הלוי פיקדו באופן אישי על המבצע. בחפק השב״כ ישבו במהלך המבצע שר הביטחון, מפקד חיל האויר אלוף פיקוד דרום אאד אמן וראש אגף המבצעים.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]