מבצע החילוץ הנועז בו שוחררו משבי חמאס ארבעת החטופים עורר תגובות מגוונות - בעוד מרבית הציבור הישראלי חגג את השחרור המרגש, נשמעו גם קולות רבים בישראל ובעולם שמתחו ביקורת נוקבת על כמות ההרוגים הרבה בצד העזתי.

תרגיל ההונאה שהותיר את חמאס בהלם: עכשיו אפשר לספר מה ידעו לוחמינו

כתבת "הארץ" לשעבר, ירדן סקופ, צייצה ברשת X (טוויטר): "אני בוכה משמחה וגם עצב, על כמעט 50 פלסטינים שנהרגו בפעולת ההצלה. מה אני אעשה? הלב שלי חצוי. אני לא יכולה להפריד דם מדם בגלל שחלק מדברים שפה אחרת נולדו מאחוריי קו במפה. אני עדיין מאמינה בכל נים מגופי שעסקה היא דבר הוגן ונכון יותר, גם לחטופים וגם לפלסטינים וגם לעתיד המזרח התיכון".

דבריה של סקופ עוררו תגובות רבות. אשת התקשורת מגי אוצרי הגיבה לדבריה: "עצוב לי מאד על ילדי עזה. התמונות קשות, אבל בואי ואדייק לך את המצפן המוסרי. גם אם הייתה עסקה *ודאית* עוד יומיים, וצה"ל היה מוותר על ההזדמנות לחילוץ, ישראל הייתה מועלת בתפקידה כלפי אזרחיה. הסיפורים אודות המתרחש בשבי מראים שכל *שניה* בשבי, בסכנת רצח, אונס והתעללות, היא הפקרה. כשאת מדברת ככה אין הבדל בינך לבין מי שאומר לחכות עם עסקה כי למי אכפת - עוד אונס, פחות אונס. זו החובה היחידה של מדינה. לדאוג *קודם* כל לבטחון אזרחיה. מדינה שלא עושה זאת היא ממילא לא מדינה. הדבר נכון גם לגבי עסקה וגם לגבי פעולה צבאית. וכן. עסקה עכשיו. כי אין להם זמן".