אתמול, לאחר 246 ימים למלחמה, חולצו ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו משבי החמאס בפעולה צבאית נועזת - כשהם בריאים ושלמים. 

לפני ששמע על שחרור בנו: אביו של אלמוג מאיר ג'אן הלך לעולמו
כתבת "הארץ" לשעבר עוררה סערה: "בוכה מעצב על הפלסטינים שנהרגו"

הבוקר, רוזה זיו, אימו של שלומי, התראיינה ל-״מעריב״ וסיפרה על המפגש המרגש עם בנה - לאחר שבמשך זמן רב לא ידעה מה מצבו והאם הוא בחיים: ״השמחה גדולה, אי אפשר לתאר אותה במילים, אני עדיין לא קולטת שהוא כאן. האמנתי לכך ששלומי יחזור בכל כוחי, צריך להאמין בטוב - ויהיה טוב״.

היא תיארה את הרגע בו גילתה שהוא חולץ מהשבי: ״בהתחלה, שמעתי שמועות לא מבוססות על כך שהוא חולץ, אך לא האמנתי שהוא חוזר עד שמטעם צה״ל הודיעו לנו באופן רשמי שהוא בדרך. אחרי כמה שעות - כבר פגשנו אותו בבית החולים תל השומר״. 

כזכור, ב-7 באוקטובר, שלומי נסע לעבוד בפסטיבל הנובה כמאבטח בהפקת המסיבה יחד עם שני חבריו - אביב אליהו ז״ל, בן דודתה של אשתו של שלומי וג׳ק מרלו ז״ל - אשר נרצחו במסיבה. כשהחלה המתקפה, זיו נשאר בשטח האירוע ועזר למבלים - עד שנחטף לרצועת עזה.

אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום:  יוסי זמיר פלאש 90)
אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

״כשפגשנו אותו בבית החולים, האיחוד היה בדיוק כפי שדמיינתי. אני וכלתי הגענו יחד, נתתי לה לגשת אליו קודם כל, הם התחבקו ואחר כך בני חיבק אותי, קרא לי אמא - עם דמעות של שמחה. שלומי לא ידע ששני חבריו נרצחו, לכן שאל אותנו מה איתם. מירן, אשתו אמרה לו כי ״אנחנו נדבר על אביב ועל ג׳ק״ - ואז הוא כבר הבין שהם לא בחיים והחל לבכות. הוא לקח את זה קשה מאוד כצפוי - ואמר ״אני אשם״. אמרנו לו כמובן שהוא לא אשם בדבר״. 

אימו הוסיפה לספר על מצבו: ״כרגע אנחנו עדיין בתל השומר, בני עובר סדרת בדיקות, הוא איבד הרבה ממשקלו - אבל באופן כללי מרגיש בסדר״. על תקופת השבי של בנה סיפרה כי הוא אמר ש״לא פגעו בו פיזית. הוא העביר את הזמן במשחק ״רמי״ עם שבויים נוספים, ולא היה מודע לכל מה שקורה בישראל או חשוף לכלי תקשורת ישראלים".

שלושת החטופים שחזרו בבית החולים שיבא תל השומר (צילום: אבשלום ששוני)
שלושת החטופים שחזרו בבית החולים שיבא תל השומר (צילום: אבשלום ששוני)

עוד אמרה, "היינו צריכים לספר לו את כל מה שהתחולל כאן במדינה מאז ה-7 באוקטובר, הוא לא ידע כלום, זה הלם עבורו. הוא עוד סיפר כי הוא והחטופים האחרים הבינו שצה״ל נלחם בעזה. הם שמעו את הלחימה היטב - והתפללו לשלומם של החיילים. הוא עדיין לא שיתף אותנו יותר מדי במה שהוא עבר, אנחנו לא לוחצים עליו - ונמצאים כאן בשבילו לכל דבר. יעברו עלינו עוד ימים קשים ומורכבים״. 

כאמור, שלומי מתגורר ביישוב אלקוש שבגבול הצפון, שלא פונה מתושביו. בשל הקרבה לגבול והאיומים הרבים מצד ארגון הטרור ״חיזבאללה״, משפחתו עדיין דנה אם לחזור אליו או לא.