בטקס מרגש במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הכלכלה ניר ברקת קיבל מייסד ונשיא קרן מנומדין, חיים טייב ומנכ"לית הקרן ד"ר מירב גלילי את תעודת ההוקרה המיוחדת. התעודה מוענקת בעבור פעילות הקרן בזמן מלחמת חרבות ברזל בתחומים שונים: הקרן יזמה ומובילה את תוכנית הרווחה הלאומית לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל, תומכת בסטאראטפים ישראלים מצילי חיים בתחום הבריאות ובריאות הנפש ושיקום חיילים בבתי חולים ופעילה בקליטת 12 אלף מפונים בטבריה ובהם 2,000 ילדים שהשתלבו במערכת החינוך בעיר.

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, קיבלה קרן מנומדין החלטה אסטרטגית להפנות את משאביה, הידע והמומחיות שצברה כדי לקדם את ערך האחדות, לחזק את חוסנה הלאומי של מדינת ישראל, ולסייע בשיקום, תקומה ובניית חוסן מקומי באזורי עוטף עזה והצפון, וזאת בשורה של מיזמים שמעניקים מענה לצרכים המיידיים וארוכי הטווח.

קרן מנומדין היא קרן אימפקט בינלאומית אשר פועלת בישראל ובאפריקה בקידום מיזמי אימפקט בתחומי החינוך, הרווחה והקהילה. מייסד ונשיא הקרן, היזם והפילנתרופ הישראלי חיים טייב, מתמחה בפיתוח וחיזוק מדינות באפריקה, ופועל מעל שלושה עשורים בהקמת פרויקטי תשתיות גדולים במדינות שמדרום לסהרה. את קרן מנומדין הקים טייב כדי לרתום את התובנות, היכולות והמודלים שפותחו לאורך שנות העבודה הארוכות באפריקה למען החברה בישראל.

חיים טייב, מייסד ונשיא קרן מנומדין וקבוצת מיטרלי: "אין ספק שזהו רגע מכונן עבור קרן מנומדין, ועדות מוחשית לכך שכשפועלים מתוך שליחות מסוגלים לעשות יחד דברים גדולים. ביממה האחרונה ראינו את ערך האחדות על פניהם של אזרחי מדינת ישראל עם התפרצות של שמחה והתרגשות בהודעה על שחרור ארבעת החטופים ואיחוד המשפחות במבצע צבאי הירואי של כוחות הביטחון. כמו רבים אחרים, אירועי 7 באוקטובר השפיעו עליי מאוד. המתקפה הנפשעת על יישובי הדרום, אכזריותם הבלתי נתפסת של המחבלים, שפע הקורבנות הצעירים כל כך, והקרבות הקשים למיגורם - כל אלה הותירו בי תחושה קשה ומטרידה. ידעתי שהחברה הישראלית עומדת בפני מבחן לא פשוט, אך בו בזמן האמנתי בכל ליבי שאם רק נתאחד, לאחר שנים ארוכות של פילוג ושסע, נוכל לצלוח את המשבר ולצאת ממנו חזקים יותר. קבלת התעודה היום מהווה עבורי ועבור הקרן אות הערכה מרגש ותזכורת לכך שגם בזמנים קשים, כשאנו פועלים יחד מתוך אמונה ואחדות, אנו מסוגלים לחולל שינוי משמעותי. אנו נחושים להמשיך ולתרום ככל יכולתנו כדי לבנות חברה חזקה, משגשגת וטובה יותר עבור כולנו".

ד"ר מירב גלילי מנכ”לית קרן מנומדין: ״מפרוץ המלחמה קרן מנומדין מגוייסת כדי לסייע לישובי העוטף, המפונים והחיילים. מה-7 לאוקטובר ראינו איך עם ישראל התגייס באחדות למען המדינה והחיילים ואיך המגזר העסקי והחברתי התאחדו גם כן למען מטרה משמעותית זו. אין ערך יותר חשוב בימים אלה מאשר לאחד את כל קצוות העם. אני מאחלת לעם ישראל ולמגזר העסקי והחברתי להמשיך לפעול למען איחוד העם גם ברגעים הקשים ביותר. דווקא היום לקבל את תעודת ההוקרה המיוחדת מהנשיא מביאה מימד נוסף לערך האחדות עם המבצע שהוביל לשחרורם של ארבעת החטופים מעזה".