משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ ביום שבת משבי חמאס, מסרה היום (שני) הצהרה בבית החולים "שיבא" בתל-השומר במהלכה חשפה פרטים על תקופתו בשבי ברצועת עזה.

"זאת פעם ראשונה שאני ישנה זה שמונה חודשים, לנו יש מזל אבל יש עוד 129 משפחות. לא האמנתי בהתחלה, שאלתי ׳הוא בחיים?׳ וצרחתי מאושר. כולם התאספו סביבי, הלכנו לחדר וארזנו. שרו מסביבי עם ישראל חי", אמרה אורית, אימו של אלמוג, בהצהרה באנגלית.

עסקת החטופים תרד מהפרק? "נתניהו תלוי יותר מתמיד בסמוטריץ' ובן גביר"
קריאות בוז ו"כישלון": מחאה פרצה במהלך דבריו של קיש בכנס | צפו

"אנחנו מבינים שמבצע כזה לא יוכל להיות ל-120 איש ולכן מבקשים מהממשלה שהבנתי שקצת הצטמצמה לקיים את התוכנית שעל השולחן ולהוציא אותה לפועל. תראו את השמחה בעם ישראל. האנרגיות שהוא מקבל מטורפות. נהפוך את העולם מחדש. רק תביאו אותם ונעשה תיקון מטורף", הוסיף בן משפחה.

הצהרת משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן (צילום: אבשלום ששוני)

על תקופתו בשבי חמאס סיפרה האם כי "הוא היה חשוף מעט לתקשורת, לאל-ג'זירה, והוא ידע, הם קלטו הרבה דברים. לא צפו אבל שמעו. הוא למד את השפה הערבית ורוסית כי גם אנדריי דיבר רוסית. היה להם הרבה זמן לשוחח ביניהם, החיבור היה מאוד חזק. הוא ראה ב-11 במאי את העצרת בכיכר והוא ראה תמונות שלו על הבמה בעצרת אז הוא ידע. הם היו מעל חצי שנה יחד שלושתם, יש להם את השפה שלהם, היו  להם  כינויים, סימנים משלהם".

אלמוג מאיר במפגש המרגש עם אימו (צילום: דובר צה''ל)
אלמוג מאיר במפגש המרגש עם אימו (צילום: דובר צה''ל)

אורית, אימו של אלמוג מאיר, מקבלת את הבשורה על שחרור בנה החטוף (צילום :אניטה, לייק האוס)