תומכים מרחוק: חברי הקהילה היהודית בטורונטו, תומכים מקהילות שונות ונבחרי ציבור מכל שלושת רמות הממשל התאספו אתמול (ראשון) לצעדה השנתית של UJA למען ישראל. בנוסף למספרי רישום שיא, השתתפו באירוע השנה כ-50,000 אנשים - המספר הגבוה ביותר בהיסטוריה של 55 שנות האירוע.

"מעצבים את העתיד של כולנו": צעירים יהודים מרחבי העולם ניסחו אמנה לזכויות אדם

צעדה למען ישראל בטורנטו (צילום :ללא)

בכל שנה, הצעדה למען ישראל היא האירוע היהודי הגדול ביותר בקנדה ואחת מצעדות הסולידריות עם ישראל הגדולות בעולם. חגיגה ידידותית למשפחה זו כוללת צעדה סימבולית בטורונטו ולאחריה פסטיבל לחגוג את התרבות הישראלית והיהודית.

"אנחנו נרגשים מהתמיכה העצומה בצעדה השנה מהקהילה שלנו ומהחברים והשכנים שלנו ברחבי טורונטו רבתי. לראות השתתפות שיא השנה מדברת רבות על הגאווה, החוסן והנחישות של הקהילה שלנו להראות לעיר שלנו מי אנחנו ועל מה אנחנו עומדים", אמר ג'ף רוזנטל, יו"ר פדרציית UJA של טורונטו רבתי. "זה היה במיוחד מעודד לראות אנשים רבים מדתות ותרבויות שונות צועדים איתנו".

"היום הזה היה הפגנה חזקה לכך שיש רבים שתומכים בנו. בעד הדמוקרטיה, החירות והזכות של הישראלים ושל הקהילה היהודית לחיות בשלום ובביטחון," הוסיף אדם מינסקי, נשיא ומנכ"ל פדרציית UJA של טורונטו רבתי. "בזמן של שנאה חסרת תקדים המופנית כלפי הקהילה היהודית בטורונטו, הצעדה השוברת שיאים של היום שולחת מסר ברור שאנחנו חזקים, מאוחדים וגאים".

כאירוע גיוס כספים למטרות צדקה, כל התרומות לצעדה תומכות בשירותים חברתיים ומאמצים הומניטריים בישראל המסייעים לתושבי המדינה הפגיעים ביותר - כולם ניתנים על ידי שותפי ה-NGO של UJA באזור. השנה, הכספים שייתרמו לצעדה יוקדשו לעזור לישראלים להתאושש מהטראומה של ה-7 באוקטובר, כולל תמיכה בתוכניות לעזור לקורבנות הטרור ולאלה הנאבקים בבעיות נפשיות.

לאחר הצעדה, המשתתפים התכנסו בקמפוס שרמן של UJA לפסטיבל הסולידריות על שם רנה וארווין נדל, שכלל פעילויות ידידותיות לילדים, אוכל טעים, הופעות מיוחדות של המוזיקאי הישראלי DJ שַלוֹס, הפעילה והמוזיקאית מונטנה טאקר, והראפר ניסים בלאק. הפסטיבל כלל גם הזדמנויות לשלוח מסרים של תקווה לישראלים ולכבד את קורבנות ה-7 באוקטובר. ההתקנות כללו את "חומת התקווה", מיצג הזיכרון של פסטיבל נובה, מיצג הקיבוץ וקיר גיר.

לאור העלייה באנטישמיות בטורונטו, המשטרה הייתה נוכחת בצעדה במספרים חסרי תקדים. UJA והקהילה היהודית בטורונטו מעריכים מאוד את המאמצים הבלתי נלאים של שירות המשטרה של טורונטו להבטיח חוויה בטוחה בצעדה.

שרה מלי, מנכ"לית הפדרציות היהודיות של קנדה בישראל: "יש משהו מיוחד במינו בצעדת למען ישראל של פדרציית טורונטו השנה מעבר להשתתפות המרשימה. מעל 50,000 חברי קהילה, תומכים ונבחרי ציבור צעדו כדי לחגוג ולתמוך בישראל. הסיבה לכך שזה כל כך יוצא דופן היא שמאז ה-7 באוקטובר, הקהילה היהודית הקנדית נתונה לאנטישמיות גוברת ומתפשטת בקמפוסים ובמרחבים הקהילתיים היהודיים, ובו בזמן גייסה את סכום הכסף המשמעותי ביותר לנפש מכל הקהילות בעולם. לכן, הצעדה השנה, לא רק שהיא הגדולה ביותר, היא מייצגת את המחויבות של הקהילה היהודית בטורונטו לישראל כנגד כל הסיכויים ולכן יש לה חשיבות סמלית שאין כדוגמתה".