לאור שיגורו של חיזבאללה 150 טילים, בתוספת 30 כטב"מים במהלך היום (חמישי) אל עבר הצפון והגליל, הגיב עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל על המתיחות הקשה: "אנחנו חווים יום מאוד לא פשוט - עם עצימות לחימה שלא הכרנו עד כה. נשמרת משוואה הזויה בצפון שאותה חיזבאללה מוביל. במסגרתה מחסלים לאויב טרוריסטים - והוא מגיב במטחי טילים. חיזבאללה חייב להבין שאין יותר משוואות, אנשי הארגון צריכים לגבות מחירים כבדים על השיגורים".

האמת נחשפת: זה מי שאחראי לסרטון כדורי האש שהביך את צה"ל - ומתי הוא צולם?
סינוואר לא רוצה עסקה עכשיו, הוא חושב הרבה יותר בגדול ומכוון לכיוון אחר

"הצפון בוער מכל הבחינות והמשמעויות, ואי אפשר להסכים לדפוסי כיבוי השריפות - תרתי משמע״, אמר ודרש: ״יש לטפל בבעיה מהשורש. לאחר כל חיסול של פעיל חיזבאללה, אנו חווים עליית מדרגה בעצימות הלחימה. זה חייב להיפסק. מאז ה-7 באוקטובר, ישנם עשרות אלפי מפונים מהצפון וגם עשרות אלפי תושבים לא מפונים שסובלים. בשם כל התושבים, אני משמיע קול זעקה - יש לפגוע בצורה מוחצת וחד משמעית בחיזבאללה, להחזיר את הביטחון ולפגוע עד היסוד בארגון. אנחנו כבר אחרי מיצוי מגעים, אין אפשרות לחכות עוד אחרי המלחמה בעזה כדי להגיע להכרעה בצפון".

שריפות בעקבות ירי רקטי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
שריפות בעקבות ירי רקטי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בהמשך אמר וטען: "אנחנו חווים את ההסלמה כאן, ואני אומר בצער רב שהאויב לא מורתע. התגובות מנוהלות ומנסים לשלוט בגובה הלהבות - ובאופן כזה לא נוכל להתקדם בהשגת הביטחון. אני לא מתיימר לייעץ לממשלה או לצבא, אבל אני חייב להבטיח את חיי התושבים במועצה ובצפון בכלל. חשוב לנו שחיזבאללה יקום כל בוקר - וידע שישראל לא מסכימה לפגיעה בתושבים. בינתיים, אנו קמים כל בוקר לתחושת חוסר ודאות והתרסה של האויב, אנחנו משלמים את המחיר".

"שכחו את הגליל״, אמר סופר בכאב. ״ראש הממשלה התקשר אליי בבוקר, שיקפתי לו את המצב ואת המצוקה ההולכת וגדלה - ובתגובה הוא אמר שהמצב הזה לא יימשך עוד. אני מקווה שבאמת תיעצר ההכלה. מדיניות ההגנה ההתקפית של צה״ל צריכה להיעלם מהלקסיקון - חייב לייצר הכרעה. החוסן שלנו הוא לא אין-סופי, אי אפשר להמשיך לחיות כך לאורך זמן. זה לא תקין שתושבים מיישובים סמוכי גדר - חיים במקלטים במשך חודשים שלמים. הימים שעוברים עלינו בהחלט מורכבים, ומדינת ישראל חייבת להבין שאנחנו צריכים אופק, צריכים שישמרו על הצפון שבוער. אי אפשר להמתין יותר ולהמשיך לספר סיפורים - חייב להרחיק את רדואן ולהשמיד את יכולות חיזבאללה״.

מטעם לובי 1701, המייצג עשרות אלפים מתושבי הצפון בתגובה לאחר המטחים הבלתי פוסקים לצפון נמסר: ״ממשלת ישראל מעמידה בסכנה את ההתיישבות בצפון ישראל. הרס, חורבן ושריפות ושום מילה מצד הממשלה. מפקדי האוגדות מוכנים, החטיבות מוכנות, פיקוד העורף מוכן. ורק ממשלת ישראל ופורום המטכ"ל מפחדים לקבל החלטה. תושבי הצפון כולם נדהמים מההפקרה, ההתעלמות והפחדנות של הממשלה. אם ישראל בוערת, לבנון צריכה לבעור. זו המשוואה היחידה שצריכה להעסיק את הממשלה״.

מאמצי כיבוי שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
מאמצי כיבוי שריפת ענק בצפון כתוצאה מירי רקטות (צילום: דוד כהן, פלאש 90)


משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, הצטרף לדברים ואמר: "נפגשנו הבוקר כל ראשי הרשויות ביחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל לישיבת חירום בהולה בה הוחלט כי אנו דורשים מהממשלה להציג תכנית מיידית לשמירה על בטחון תושבי הצפון. נקבע עוד כי אם לא תוצג תכנית כזו עד תחילת חודש יולי, הרי שננקוט בשורה של צעדים עליהם נכריז בהמשך". ראש מועצת קצרין יהודה דואה חבר בקריאה: "מדינת ישראל קומי עורי, לא ייתכן כי חבל ארץ הצפון יהיה מגרש המשחקים של חיזבאללה".