שירה אלבג, אמה של התצפיתנית לירי שמוחזקת בשבי ברצועת עזה, התייחסה היום (שישי) בהצהרת פורום ראשות הערים למידע שחשפה נועה ארגמני שחולצה במבצע ארנון, בנוגע לשבי.

גנץ ישתה קולות מלפיד או גולן? "בעיני מחנה השמאל הוא לוכד מצביעי הימין"
"בישרתי להם ללא מילים. גיא בן ה-5 שאל: "סבא למה חזרת ואבא לא?"

"נועה סיפרה שהן היו שפחות, וכך גם היו הבנות (התצפיתניות) ולירי ביניהן", סיפרה אלבג. "הן ניקו להם את החצר, עשו כלים והכינו אוכל שהן לא יכולות לאכול. לירי הייתה בווילת יוקרה, נתנו לה להתקלח אחרי חודש. אחרי 40 יום הורידו אותה למנהרות. זה הרבה יותר גרוע. יש רק מים מלוחים, אין הרבה אוכל. אין בגדים להחלפה, אם עושים כביסה אז אין איך לייבש, גם לא בגדים תחתונים".

לדבריה, "את זה אני יודעת מהנשים ששבו, על 50 יום. עברו 200 יום מאז, והן לא ראו אור יום. לא ראו את אמא ואבא. המשוחררות סיפרו לנו שהבנות הצעירות ביום ה-50 בכו שהן מתגעגעות להגיד אמא, אני לא רוצה לדמיין מה הן עוברות עכשיו".

אורית מאיר, אמא של אלמוג שחולץ משבי חמאס בשבת שעברה ונכחה גם בהצהרה חשפה כי בנה "קיבל אוכל פעם או פעמיים ביום, לא תמיד טעים, לא בריא - אבל לא סבל מרעב".

"הייתה לו גם חברה (אנדריי ושלומי שחולצו איתו), הוא לא היה לבד", הוסיפה. "הוא חשב שהמשכתי בחיי, לא ידע שנאבקתי עליו ועל שאר החטופים".