כמעטו שבוע לאחר חזרתה במבצע החילוץ הדרמטי ברצועה, בחדשות 12 שודר הערב (שישי) תיעוד של אביה יעקב, במהלך סעודת הודיה שהתקיימה בבית חב"ד בתל אביב. "בתוך תוכי ידעתי שנועה חוזרת", הוא נשמע אומר ומוסיף: "תמיד שאלו אותי מה קורה, אמרתי בסדר, זה עניין של מעט זמן". 

הוא סיפר על הרגע המצמרר שבו נודע לו כי בתו חולצה משבי ארגון הטרור: "זה היה רגע כל כך עוצמתי. כשקיבלתי את ההודעה הכיתי את עצמי כמה פעמים. שאלתי האם זה מציאותי ונכון. חשבתי שאני תכף קם מהחלום. לפני שהודיעו לי, ביקשתי משאלה שנועה תחזור, שאמא שלה תראה אותה לפחות עוד פעם אחת". 

מועברים לרכב, תחת אש כבדה: תיעוד חדש מחילוץ החטופים ההרואי | צפו
האזהרה של ניר דבורי: אלו הנזקים הכבדים שהצבא צפוי לספוג

לסיום, אמר: "תמיד שאלו אותי מאין יש לך את הכוחות, איך אתה בשתי חזיתות כל כך קשות. אני לא חושב שהחמאס רוצה לעשות שום עסקה, אבל נשאיר את זה לפוליטיקאים שלנו. באתי תמיד לבית הכנסת ואמרתי, יהיה בסדר בעזרת השם".

תיעוד מתוך בטן מסוק בו חולצה נועה ארגמני (צילום :דובר צה"ל)

העיתון הבריטי ג'ואיש כרוניקל חשף הערב מידע חדש על מבצע חילוץ החטופים. על פי הדיווח, כבר בחודש מאי קיבלה ישראל מידע על מיקומם של ארבעת החטופים בלב מחנה הפליטים נוסיראת. מאותו יום ואילך המודיעין הישראלי היה ממוקד בשטח כדי לאתר את המיקום המדויק.

צוות של מסתערבים הסתובבו בשוק. תפקידם היה לצלוב מידע מחקירות של מחבלים שנתפסו. בנוסף, נאסף מידע בתצפית אווירית ובאמצעים טכנולוגיים נוספים. לאחר 19 ימים של עבודה אינטנסיבית, הצליחו היחידות המשולבות לאסוף מידע מדויק על מיקומם של החטופים.